Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Malzemeler ve Üretim Yöntemleri | MMM 420 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ, Doç.Dr. AYSUN AYDAY, Dr.Öğr.Üyesi GÜNHAN BAYRAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metalurji ve malzeme mühendisliği alanındaki ilerlemelere paralel olarak yeni geliştirilen malzemeler ve yeni malzeme üretim teknikler hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Malzeme türleri, tarih boyunca malzeme ve malzeme-toplumsal ilerleme ilişkisi, nanomalzemeler, biyomedikal malzemelerdeki gelişmeler ve biomimetik, intermetalik malzemeler, spark plazma sinterlemesi, hızlı prototip teknolojisi, kendiliğinden ilerleyen yanma sentezi, malzeme mühendisliğinde mikrodalga teknolojisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Malzeme türlerini ve sınıflandırma ilkelerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
2 | Tarihte malzemenin önemini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Nanobilimin ilkelerini bilir ve nanomalzemelerin avantaj ve dezavantajlarını kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
4 | Biyomedikal malzemelerdeki gelişme trendini anlar ve biomimetik ilkelerini kavrar. | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , Ödev, |
5 | İntermetalik malzemelerin üstün ve zayıf yanlarını kavrar. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Sinterleme olayını bilir ve spark plazma sinterlemesinin ilkelerini anlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Mikrodalga sinterlemesinin esasını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
8 | Kendiliğinden ilerleyen yüksek sıcaklık sentezini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
9 | Hızlı prototip teknoljilerinin ilkelerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Malzemelerin sınıflandırılması: Metalik, seramik, polimerik ve kompozit malzemeler; sınıflandırma dışı malzemeler, jeller, ince filmler | |
2 | Tarih boyunca malzemeler ve malzeme teknolojisindeki gelişmeler | |
3 | Nanomalzemeler ve uygulamaları | |
4 | Nanomalzemeler ve uygulamaları | |
5 | Biyomedikal malzemelerdeki gelişmeler | |
6 | Biyomedikal malzemelerdeki gelişmeler | |
7 | Biyomimetik | |
8 | İntermetalik malzemeler | |
9 | Spark plazma sinterlemesi | |
10 | Mikrodalga sinterlemesi | |
11 | Kendiliğinden ilerleyen yüksek sıcaklık sentezi | |
12 | Hızlı prototip teknolojisi | |
13 | Geleneksel malzemelerdeki gelişmeler (çelikler) | |
14 | Geleneksel yöntemlerdeki gelişmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Kozo Ishizaki, Sridhar Komarneni and Makoto Nanko, Porous Materials, Kluwer Academic Publishers, London, 1998. 2) Buddy D. Ratner, Frederick J. Schoen and Jack E. Lemons (Editors), Biomaterials Science : An Introduction to Materials in Medicine, Academic Press, 1996. 3) M. Tokita, Mechanism of Spark Plasma Sintering, Sumltomo Coal Mining Company, Ltd. 4) Di Zhang, Wang Zhang, Jiajun Gu, Shenming Zhu, Huilan Su, Qinglei, Liu, Tongxiang Fan, Jian Ding and Qixin Guo, Bio-Inspired Functional Materials Templated From Nature Materials, Hosokawa Powder Technology Foundation, KONA Powder and Particle Journal No.28 (2010) 5) Georg Veltl, Frank Petzoldt, Effects of microwaves on sintering processes, Fraunhofer-Institute IFAM, Wiener Str. 12, D-28359 Bremen, Germany 6) Peter A. Pueschner, Pueschner MicrowavePowerSystems, Steller-Heide 14, D-28790 Schwanewede, Germany (http://www.pueschner.com/downloads/publications/paper83_PM2004_final.pdf) 7) Janine M. Benyus, A Biomimicry Primer www.biomimicryguild.com, www.biomimicryinstitute.org, www.asknature.org (http://www.gcf.org.sa/Documents/Janine%20Benyus%201.pdf) 8) Thibaud Coradin, Roberta Brayner, Clémentine Gautier, Miryana Hemadi, Pascal J. Lopez and Jacques Livage From Diatoms to Bio-inspired Materialsand Back (http://www.biologie.ens.fr/smdmb/IMG/pdf_Biomin_Pucon.pdf) 9) Huy Nguyen and Michael Vai, Rapid Prototyping Technology, LINCOLN LABORATORY JOURNAL, VOLUME 18, NUMBER 2, 2010 (http://www.ll.mit.edu/publications/journal/pdf/vol18_no2/18_2_1_Nguyen.pdf) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
5 | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |