Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Malzemelerin Geri Dönüşümü | MMM 446 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN YILDIZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. KENAN YILDIZ, Doç.Dr. EDİZ ERCENK, Prof.Dr. AKIN AKINCI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Metalurjik tesislerde ortaya çıkan atıkların ve kullanım ömrünü tamamlamış metalik esaslı hurdaların değerlendirilme gerekliliğini ve alanlarını öğrenmek. |
Dersin İçeriği | Geri dönüşüm, Metalurjik atıklar ve değerlendirilmeleri, ekonomik ve ekolojik etkiler, metal esaslı hurdalar ve değerlendirilmeleri, metalik olmayan hurdalar ve geri dönüşümü |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Geri dönüşümün önemini kavrar | Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Metalik bazlı hurdaların geri dönüşümünü kavrar | Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Metalik olmayan hurdaların geri dönüşümünü kavrar | Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Geri dönüşümde ekonomik gerekçeleri izah eder | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
5 | Geri dönüşümde ekolojik gerekçeleri izah eder | Anlatım, Tartışma, | Sınav , |
6 | Metalurjik atıkların bertarafının önemini kavrar | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Geri dönüşümün ekonomik ve çevresel katkıları | |
2 | Metal esaslı hurdalar ve ekonomik değerleri | |
3 | Metalurjik atıklar ve çevresel etkileri | |
4 | Demir-Çelik esaslı hurdaların geri dönüşümü ve demir-çelik endüstrisindeki atıklar | |
5 | Aluminyum esaslı hurdaların geri dönüşümü ve aluminyum endüstrisindeki atıklar | |
6 | Bakır esaslı hurdaların geri dönüşümü ve bakır endüstrisindeki atıklar | |
7 | Çinko esaslı hurdaların geri dönüşümü ve çinko endüstrisindeki atıklar | |
8 | Diğer metalik hurdaların geri dönüşümü | |
9 | Otomotiv hurdalarının geri dönüşümü | |
10 | Pillerin geri dönüşümü | |
11 | Elektronik atıkların geri dönüşümü | |
12 | Siyanürle altın/gümüş kazanımındaki çevresel etkiler | |
13 | Camların geri dönüşümü | |
14 | Plastiklerin geri dönüşümü |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (Gerçekçi kısıtlar ve koşullar tasarımın niteliğine göre, ekonomi, çevre sorunları, sürdürülebilirlik, üretilebilirlik, etik, sağlık, güvenlik, sosyal ve politik sorunlar gibi ögeleri içerirler.) | ||||||
4 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 | Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci. | ||||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
3. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |