Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnşaat Mühendisliğine Giriş | INM 101 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe / İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUSTAFA ÖZSAĞIR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. ELİF AĞCAKOCA, Prof.Dr. SEDAT SERT, Doç.Dr. ZEYNEP YAMAN, Prof.Dr. TAHSİN TURĞAY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Mühendislik ile ilgili temel kavramlar verilerek, İnşaat Mühendisliği ve çalışma alanları, yapı elemanları tasarım ve uygulamaları hakkında genel bilgi vermek. |
Dersin İçeriği | İnşaat Mühendisliğinin tarihçesi, İnşaat Mühendisliği ile ilgili temel kavramlar, su yapıları, betonarme yapıları, çelik yapıları, ahşap yapılar, zemin mekaniği ve temeller, ulaştırma sitemleri hakkında tanıtıcı genel bilgiler vermek. İnşaat Mühendisliğinde tasarım konusunda genel bilgiler vermek. İnşaat Mühendisliğinde Etik. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnşaat Mühendisliği Anabilim Dalları, Çalışma Alanları Ve Temel Kavramları Hakkında Genel Bilgi Sahibi Olabilecek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
2 | Bina Tipi Yapılarda Taşıyıcı Olan ve Taşıyıcı Olmayan Elemanlar Hakkında Genel Bilgi Sahibi Olabilecek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
3 | Deprem, Depremin Oluşumu ve Deprem Mühendisliği Hakkında Genel Bilgi Sahibi Olabilecek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
4 | Yapı Planının Zemine Aplikasyonu, Kazı İşleri ve Temeller Hakkında Genel Bilgi Sahibi Olabilecek | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
5 | Meslek Etiği ve Mühendislik Yeminini Uygulamaları Hakkında Bilgi Sahibi Olabilecek. | Anlatım, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendisliğe Giriş ve İnşaat Mühendisliği Tarihçesi | |
2 | Mekanik Anabilim Dalı Temel Kavramları | |
3 | Yapı Malzemesi Anabilim Dalı Temel Kavramları | |
4 | Yapı Sınıflandırması, Döşeme Sistemleri | |
5 | İnşaat Mühendisliği Mesleğindeki çalışma alanlarının tanımlanması: Yapı Mühendisliği | |
6 | Doğal Afetler ve Deprem Mühendisliği Anabilim Dalı Temel Kavramlarıarı | |
7 | Duvarlar, Çatılar | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ulaştırma Anabilim Dalı Temel Kavramları | |
10 | Geoteknik Anabilim Dalı Temel Kavramları | |
11 | Planın Zemine Uygulanması, Kazı İşleri | |
12 | Hidrolik Anabilim Dalı Temel Kavramları | |
13 | Temeller, Temel Zemini | |
14 | Etik, Ahlak ve Meslek İlkeleri, İnşaat Mühendisliğinde Etik Uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | “İnşaat Mühendisliğine Giriş” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu Web sayfasında yayınlanan ders notları |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matemetik,fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanma becerisi | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygu analiz ve modelleme yöntemlerinin seçme ve uygulama becerisi | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemin, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | |||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becersi | ||||||
5 | Karmaşık Mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | ||||||
6 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | |||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | X | |||||
9 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
10 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yöntemi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi | ||||||
11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 67 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |