Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Öğretmenlik Uygulaması II SNE 406 8 2 + 6 5 10
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ
Dersi Verenler Öğr.Gör. SEBAHAT ŞAHİN, Doç.Dr. DURSUN AKSU, Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN, Doç.Dr. EBRU UZUNKOL, Doç.Dr. HALİL İBRAHİM SAĞLAM, Arş.Gör. ASENA AYVAZ CAN, Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, MEB Personeli ,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Ebru UZUNKOL
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Her hafta bir günlük plan hazırlayıp uygulayabilme ve portfolyo hazırlayabilme.
Dersin İçeriği Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Günlük plan hazırlayıp sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Portfolyo, Performans Görevi,
2 Hazırladığı planı etkinlikleri ile birlikte uygular. Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Performans Görevi,
3 Uygulamalarına yönelik portfolyo hazırlayıp öz değerlendirme yapar. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Portfolyo, Performans Görevi,
4 Uygulamalarına yönelik dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Ödev, Portfolyo,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Planlama
2 Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
3 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
4 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
5 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
6 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
7 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
8 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
9 Arasınav
10 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama
11 Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması
12 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması
13 Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması
14 Portfolyo hazırlama.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
13
14
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
15
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 20
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 50
1. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 12 192
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 1 20 20
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 20 20
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 358
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 14,32
Dersin AKTS Kredisi 10