Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Topluma Hizmet Uygulamaları SNE 424 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN
Dersi Verenler Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Asena AYVAZ

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Topluma hizmet uygulamalarını tanımlayabilme, diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirebilme ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlılık geliştirerek bu konularda etkinlikler düzenleyebilme.

Dersin İçeriği

Topluma hizmet uygulamalarının önemi, toplumun güncel sorunlarını belirleme ve çözüm üretmeye yönelik projeler hazırlama, panel, konferans, kongre, sempozyum gibi bilimsel etkinliklere izleyici, konuşmacı yada düzenleyici olarak katılma, sosyal sorumluluk çerçevesinde çeşitli projelerde gönüllü olarak yer alma, topluma hizmet çalışmalarının okullarda uygulanmasına yönelik temel bilgi ve becerilerin kazanılması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Topluma hizmet uygulamalarının önemini açıklar. Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Okul ve sosyal çevreyi ilişkilendirir. Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi, Sınav ,
3 Toplumsal sorunları tartışır. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Sınav , Ödev,
4 Topluma hizmet çalışmalarının içinde yer almaya dair olumlu tutum geliştirir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Toplumsal sorunlara yönelik proje geliştirir. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dersin içeriğinin tanıtılması ve toplum ve toplumla ilgili kavramların gözden geçirilmesi
2 Topluma hizmet uygulamalarının hangi alanlarda olabileceği ve bu uygulamaların öneminin dair tartışmanın yapılması.
3 Topluma Hizmet Uygulamalarının Önemi
4 Toplumun Güncel Sorunlarını Belirleme Ve Çözüm Üretmeye Yönelik Projeler Hazırlama,
5 Toplumun Güncel Sorunlarını Belirleme Ve Çözüm Üretmeye Yönelik Projeler Hazırlama,
6 Panel, Konferans, Kongre, Sempozyum Gibi Bilimsel Etkinliklere İzleyici, Konuşmacı Yada Düzenleyici Olarak Katılma,
7 Sosyal Sorumluluk Çerçevesinde Çeşitli Projelerde Gönüllü Olarak Yer Alma,
8 Topluma Hizmet Çalışmalarının Okullarda Uygulanmasına Yönelik Temel Bilgi Ve Becerilerin Kazanılması
9 Arasınav
10 Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Toplumsal Bir Projede Yer Almaları.
11 Öğrencilerin Bilgi Ve Birikimlerini Kullanarak Yer Aldıkları Toplumsal Projeleri Paylaşmaları.
12 Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak
13 Okullarda Etüt Saatlerinde Öğrencilere Yardımcı Olmak, Yaşlı, Engelli Bakım Evleri Ve Çocuk Esirgeme Kurumunda Kişilere Yardımcı Olmak
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Toplumsal içerikli projeler

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
12
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
13
14
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 1 16
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 6 6
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 96
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,84
Dersin AKTS Kredisi 5