Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Bilgisinde Temel Kavramlar | FBE 215 | 3 | 6 + 0 | 6 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI, Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel fen kavramları, yasaları ve bunların günlük yaşamda yansımaları ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak |
Dersin İçeriği | Madde, maddenin yapısı ve özellikleri, elementler ve bileşikler, kimyasal ve fiziksel değişme, kimyasal tepkimeler,mekanik, ısı ve sıcaklık, dalgalar ve yayılması, ses, elektirk, canlılık ve canlıların sınıflandırılması, hücrenin yapısı, işlevi ve hücre bölünmesi,farklı canlı alemlerinin özellikleri, insan vücudunun yapısı ve çalışması |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Günlük hayattaki fen ile ilgili olayları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Günlük hayattaki fen ile ilgili olaylara örnekler verir | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Fen ile ilgili temel kavram ve olayları kavrar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , |
4 | Fen ile ilgili olgular arasındaki benzerlik ve farklılıkları karşılaştırır | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav , |
5 | Fenin hayatımızdaki yerini değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , |
6 | Fen ile ilgili bir olayda farklı değişkenler arasındaki ilişkiyi tartışır | Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Madde, maddenin yapısı ve özellikleri | [1][2][3] ilgili bölümler |
2 | Elementler ve bileşikler | [1][2][3] ilgili bölümler |
3 | Kimyasal ve fiziksel değişme | [1][2][3] ilgili bölümler |
4 | Kimyasal tepkimeler | [1][2][3] ilgili bölümler |
5 | Mekanik | [4][5] ilgili bölümler |
6 | Isı ve sıcaklık | [4][5] ilgili bölümler |
7 | Dalgalar ve yayılması | [4][5] ilgili bölümler |
8 | Ses | [4][5] ilgili bölümler |
9 | Ara Sınav | |
10 | Elektrik | [4][5] ilgili bölümler |
11 | Canlılık ve canlıların sınıflandırılması | [6][7] ilgili bölümler |
12 | Hücrenin yapısı, işlevi ve hücre bölünmesi | [6][7] ilgili bölümler |
13 | Farklı canlı alemlerinin özellikleri | [6][7] ilgili bölümler |
14 | İnsan vücudunun yapısı ve çalışması | [6][7] ilgili bölümler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Bağ, H. (200).Genel kimya. PEGEM Akademi Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
12 | |||||||
12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
13 | |||||||
14 | |||||||
14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
15 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 33 |
2. Ara Sınav | 33 |
3. Ara Sınav | 34 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 3 | 8 | 24 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 7 |