Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fen Bilgisinde Temel Kavramlar FBE 215 3 6 + 0 6 7
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi BELGİN UZUN
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi ALİ DOĞRU, Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI, Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Temel fen kavramları, yasaları ve bunların günlük yaşamda yansımaları ile ilgili öğrencilerde farkındalık yaratmak

Dersin İçeriği

Madde, maddenin yapısı ve özellikleri, elementler ve bileşikler, kimyasal ve fiziksel değişme, kimyasal tepkimeler,mekanik, ısı ve sıcaklık, dalgalar ve yayılması, ses, elektirk, canlılık ve canlıların sınıflandırılması, hücrenin yapısı, işlevi ve hücre bölünmesi,farklı canlı alemlerinin özellikleri, insan vücudunun yapısı ve çalışması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Günlük hayattaki fen ile ilgili olayları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Günlük hayattaki fen ile ilgili olaylara örnekler verir Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav , Ödev,
3 Fen ile ilgili temel kavram ve olayları kavrar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav ,
4 Fen ile ilgili olgular arasındaki benzerlik ve farklılıkları karşılaştırır Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Sınav ,
5 Fenin hayatımızdaki yerini değerlendirir Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav ,
6 Fen ile ilgili bir olayda farklı değişkenler arasındaki ilişkiyi tartışır Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Madde, maddenin yapısı ve özellikleri [1][2][3] ilgili bölümler
2 Elementler ve bileşikler [1][2][3] ilgili bölümler
3 Kimyasal ve fiziksel değişme [1][2][3] ilgili bölümler
4 Kimyasal tepkimeler [1][2][3] ilgili bölümler
5 Mekanik [4][5] ilgili bölümler
6 Isı ve sıcaklık [4][5] ilgili bölümler
7 Dalgalar ve yayılması [4][5] ilgili bölümler
8 Ses [4][5] ilgili bölümler
9 Ara Sınav
10 Elektrik [4][5] ilgili bölümler
11 Canlılık ve canlıların sınıflandırılması [6][7] ilgili bölümler
12 Hücrenin yapısı, işlevi ve hücre bölünmesi [6][7] ilgili bölümler
13 Farklı canlı alemlerinin özellikleri [6][7] ilgili bölümler
14 İnsan vücudunun yapısı ve çalışması [6][7] ilgili bölümler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

[1]Bağ, H. (200).Genel kimya. PEGEM Akademi Yayıncılık, Ankara.
[2] Ergül, S. (2006). Genel kimya. Anı Yayıncılık, Ankara
[3] Tezcan, H. ve Tezcan, R. (2005). Genel kimya. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara.
[4] Genel Fizik. Editör Metin Orbay- Feda Öner. Pegema yayıncılık
[5] Balkan, Erol (2005). Çevremizdeki Fizik. Ankara: TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları
[6] Yel M ve ark. 2004 Calılar Bilim (Biyolojiye giriş). Gündüz Eğitim ve Yayıncılık
[7] Güneş, T. (2006). Genel Biyoloji. Ankara: Anı Yayıncılık

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir.
2 Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır.
3 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer.
4 Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir.
5 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
6 Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir.
7 Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1).
8 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır.
9 Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder.
10 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir.
11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir.
12
12 Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir.
13 Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar.
13
14
14 Türkçeyi doğru ve etkili kullanır.
15 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
15
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 33
2. Ara Sınav 33
3. Ara Sınav 34
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 3 8 24
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 178
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,12
Dersin AKTS Kredisi 7