Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Perakende Yönetimi PAP 108 2 2 + 1 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TARIK YOLCU
Dersi Verenler Öğr.Gör. TARIK YOLCU, Öğr.Gör. TAMER ALTINTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere perakende satış ve market pazarlamacılığının temellerini vermek ve marketlerde pazarlama uygulamalarının kavranmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği Perakendecilik İle İlgili Temel Kavramlar; Perakendeciliği Etkileyen Çevresel Faktörler; Marketlerde Ürün Satın Alma ve Satma; Marketlerde pazarlama uygulamaları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Perakendeciliğin temellerini kavramak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav ,
2 Perakendeciliğin marketlerde uygulanış biçimlerinin öğrenimi Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Sınav , Ödev,
3 Marketlerde uygulanan en iyi müşteri hizmetlerinin (müşteriyi karşılamak, müşteri şikayetleri ve itirazları, müşteriyle iletişim vb.) öğrenilmesi Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Perakendecilik İle İlgili Temel Kavramlar Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 1. Bölüm
2 Süpermarketler Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 2. Bölüm
3 Mağazaları Etkileyen Çevresel Faktörler Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 3. Bölüm
4 Mağazalarda Ürün Satın Alma Ve Satma Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 4. Bölüm
5 Perakendecilikte Fiyatlandırma Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 5. Bölüm
6 Perakendecilikte Satış Arttırıcı Çabalar (Tutundurma) Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 6. Bölüm
7 Perakendecilikte Müşteri Hizmetleri Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 7. Bölüm
8 Perakendecilikte Lojistik Yönetimi Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 8. Bölüm
9 Devam/ Ara sınav Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 1- 8. Bölüm
10 Mağazacılıkta Kuruluş Yeri; Marketlerde Süreç Yönetimi Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 9. ve 10. Bölüm
11 Perakendecilikte Katılımcılar Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 11. Bölüm
12 Mağaza Atmosferi Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 12. Bölüm
13 Marketlerde Raf Yönetimi Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 13. Bölüm
14 Perakendecilikte Kategori Yönetimi Varinli, İnci,Detay Yayıncılık / Marketlerde Pazarlama Yönetimi, 2005, 14. Bölüm
Kaynaklar
Ders Notu Soysal, Suat (1996) Mağazacılık. İstanbul: Remzi Kitapevi. Varinli, İnci (2005) Marketlerde Pazarlama Yönetimi, Ankara, Detay Yayıncılık.
Ders Kaynakları Makaleler, internet kaynakları, Pazarlama Dünyası Dergileri;Pİ (Pazarlama ve İletişim Kültürü Dergisi)
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 X
2 X
3
4
5 X
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 20 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 135
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,4
Dersin AKTS Kredisi 5