Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Reklam ve Tanıtım BAS 205 3 2 + 1 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SELCEN VODİNALI
Dersi Verenler BİLAL ÇUHALILAR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Söz konusu ders; Reklâmcılığın temel ilkelerini, pazarlama bileşeni olarak Halkla İlişkiler ile olan etkileşimini, reklam türlerinin yanı sıra reklamda yaratıcılık, medya seçimi ve analizi, etkinliğinin ölçümü konularında bilgi vermek amacını taşımaktadır.
Dersin İçeriği Reklam tanımları ,Reklam ortamları ,Kampanya kavramı ve yaratıcılık ,Reklam etkinliğinin ölçülmesi ,Reklamla ilgili kurum ve kuruluşlar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Reklam ve reklamcılıkla ilgili genel tanımları bilmek Anlatım, Sınav , Ödev,
2 Hedef kitle , mecra seçimi ve analizlerini yapabilmek Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Sınav , Ödev,
3 Kampanya tasarlama ve yaratıcı reklam metni yazabilmek, reklam içerik analizi yapabilmek Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme , Sınav , Portfolyo, Performans Görevi,
4 Reklamın etkinliğini ölçebilmek Soru-Cevap, Sözlü Sınav,
5 Reklam sektörünün genel durumunu ve reklam stratejilerini kavrayabilmek Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Reklamın kavramsal açılımı, tarihçesi, türleri, unsurları.
2 Toplumsal, ekonomik, kültürel ve yasal açıdan reklam
3 Reklamın sınıflandırılması
4 Reklamın Bütünleşik pazarlama iletişimi içinde değerlendirilmesi
5 Reklamda taraflar
6 Reklam kampanyası planlama sürecine giriş
7 Reklam Durum analizi,
8 Reklam amaçları, reklam hedef kitlesi,
9 Reklam stratejileri, reklam taktikleri,
10 Reklam bütçesi, reklam uygulaması, Reklamda ölçme ve değerlendirme
11 Reklam içerik analizi ve örnek uygulama gösterimi
12 Ara sınav
13 Storyboard(hikâye şeması) üzerinde yaratıcı çalışma
14 Reklam analizi sunumları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Füsun Kocabaş ,Müge Elden ;Reklamcılık, İletişim yayınları 2005
Aysun KARABAĞ; Reklamcılığa Yeni Bakış,
Bu Topraklardan Dünya Markası Çıkar mı?, Güven Borça
Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü, Tanses Gülsoy. Adam Yayınları.
Reklamın Marka Değerine Etkisi, Giep Franzen (MediaCat Yayınları)
"Reklamcılık "Gıyasettin Tayfur ( NOBEL YAYIN DAĞITIM )
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 15 15
Final 1 8 8
Toplam İş Yükü 109
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,36
Dersin AKTS Kredisi 4