Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanat ve Gündelik Hayat | GSF 051 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SÜREYYA MURAD SU |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SÜREYYA MURAD SU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Modern toplumun bütün gerilimlerinin yansıdığı alan olan gündelik hayata odaklanarak, hem baskılama tekniklerine hem de özgürleşme olanaklarına bakılacak. Dilin toplumsal baskıyı örtmekteki işlevinden, tüketim ideolojisinin yarattığı yanılsamalara, terörden yeni toplumsal hareketlere kadar konular ve bunların çağdaş sanattaki ifade biçimleri araştırılacaktır. |
Dersin İçeriği | FRANSIZ SOSYOLOG HENRI LEFEBVRE’IN GÜNDELİK HAYAT ELEŞTİRİSİNDEN HAREKETLE, İKTİDAR İLİŞKİLERİ, META FETİŞİZMİ VE YABANCILAŞMA KAVRAMLARI TARTIŞILACAKTIR. DAHA SONRA GÜNDELİK HAYAT SOSYOLOJİSİNİN TEMELLERİNİ OLUŞTURAN İHTİYAÇ VE ARZU KAVRAMLARI ELE ALICAK VE MODERNİTE İLE MODERNİZM ARASINDAKİ İLİŞKİLER İNCELENECEKTİR. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1) Modernliğin temel özelliklerini öğrenir. 1,2,3 A,B,C 2) Modern toplumun gündelik hayat üzerindeki etkilerinin farkına varır. 1,2,3 A,B,C 3) Henri Lefebvre’in çalışmaları hakkında bilgi sahibi olur. 1,2,3 A,B,C 4) Gündelik hayat ve modernlik arasındaki ilişkinin toplumun ve bireylerin üzerindeki etkilerine dair bir farkındalık geliştirir. 1,2,3 A,B,C 5) Gündelik hayat eleştirisinin sanatsal ifade biçimleri hakkında fikir sahibi olur. 1,2,3 A,B,C | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | GİRİŞ | Henry Lefebvre, Modern Dünyada Gündelik Hayat, Metis |
2 | GÜNDELİK HAYAT SOSYOLOJİSİ | Henry Lefebvre, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel |
3 | META FETİŞİZMİ VE YABANCILAŞMA | Henry Lefebvre, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel |
4 | İHTİYAÇ VE ARZU | Henry Lefevre, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel |
5 | MODA VE YAŞAM TARZLARI | Michel de Certeau, Gündelik Hayatın Keşfi, Dost |
6 | EĞLENCE VE GÖSTERİ | Michel de Certeau, Gündelik Hayatın Keşfi, Dost |
7 | GÜNDELİK HAYATTA ŞİDDET VE TERÖR | Henry Lefebvre, Modern DÜnyada Gündelik Hayat |
8 | TARTIŞMA VE ARA SINAV | |
9 | MODERNLİK, MODERNİZM VE SANAT 1 | Henry Lefebvre, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel |
10 | MODERNLİK, MODERNİZM VE SANAT | Henry Lefebvre, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel |
11 | MODERNLİK, MODERNİZM VE SANAT | Henry Lefebvre, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel |
12 | TÜKETİM TOPLUMU VE POP ART | Henry Lefevre, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel |
13 | TÜKETİM TOPLUMU VE POP ART | Henry Lefebvre, Modern Dünyada Gündelik Hayat, Metis |
14 | TÜKETİM TOPLUMU VE POP ART | Henry Lefebvre, Modern Dünyada Gündelik Hayat, Metis |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Henri Lefebvre, Modern Dünyada Gündelik Hayat, Metis Michel de Certeau, Gündelik Hayatın Keşfi I-II |
Ders Kaynakları | Hazırlayanlar: Dilek Özhan Koçak, Orhan Kemal Koçak, İstanbul Kimin Şehri? Kültür, Tasarım, Seyirlik ve Sermaye, Metis Çağlar Keyder, İstanbul: Küresel ile Yerel Arasında, Metis Hazırlayanlar: Deniz Göktürk, Levent Soysal, İpek Türeli, İstanbul Nereye? Küresel Kent, Kültür, Avrupa, Metis Hazırlayanlar: Ayfer Bartu Candan, Cenk Özbay, Yeni İstanbul Çalışmaları: Sınırlar, Mücadeleler, Açılımlar, Metis |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 101 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |