Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sanatta Tekrar ve Performatiflik I | GSF 025 | 0 | 1 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç. BURAK DELİER |
Dersi Verenler | Doç. BURAK DELİER, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere üretimlerinde kullanabilecekleri biçimler sunmak |
Dersin İçeriği | Tekrar ve performatiflik kavramlarının teorik açımlanması ve güncel sanat örneklerinin tartışılması ve bu tartışmalara uygun olarak proje geliştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Güncel sanat ürünlerini tanır. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
2 | Güncel sanat tartışmalarını ve kavramlarını kavrar. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
3 | Güncel sanat kavramlarını üretimine uygular. | Anlatım, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Ödev, |
4 | Teorik kavramları uygulayarak eleştirel bir bakış geliştirir. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı | |
2 | Güncel sanatta kendine mal etme stratejisi ve örnekleri | |
3 | J.L. Austin´in "performatif söz edimleri" kavramının tartışılması | |
4 | Güncel sanatta yeniden canlandırma örnekleri ve tartışılması | |
5 | Örnekler üzerinden J.L. Austin´in "performatif söz edimleri" kavramının tartışılması | |
6 | Marcel Duchamp, Rene Magritte Tino Seghal ve Carey Young üzerinden sanatta söz edimlerinin performatifiliğinin ele alınması | |
7 | Greil Marcus´un Ruj Lekesi kitabı üzerinden Sitüasyonizm akımının ortaya konulması | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sitüasyonistlerin saptırma kavramı ve örneklerinin tartışılması | |
10 | "Bamboozled" filmi üzerinden Judith Butler´ın "performatiflik" kavramının tartışılması | |
11 | Marcel Duchamp ve Sanja Ivekovic örnekleri üzerinden sanatta tekrar yöntemlerinin ele alınması | |
12 | Judith Butler´ın "Bedensel Yazıtlar, Performatif Altüst Edişler" metni üzerinden bedensel performatifliğin ele alınması | |
13 | Michel Journiac, Jiri Kovanda, Marina Abromovic örnekleri üzerinden bedensel performatifliğin ele alınması, | |
14 | Projelerin ele alınması ve tartışılmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Sanat ve Kuram: 1900-2000 Değişen Fikirler Antolojisi" Charles Harrison, Paul Wood, Küre yayınları J. L. Austin "Söylemek ve Yapmak" Metis yayınları Judith Butler "Cinsiyet Belası" Metis yayınları Greil Marcus "Ruj Lekesi" Ayrıntı yayınları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 99 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |