Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Afetler ve Afet Yönetimi | SAU 026 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. LEVENT GÜLEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. LEVENT GÜLEN, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Göv. Hilal Yalçın |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | %90 dan fazlası deprem kuşağında bulunan ülkemizde başta depremler olmak üzere, seller ve heyelanlar tarih boyunca önemli can ve mal kayıplarına neden olmuş ve ekonomik gelişmemizi etkilemiştir. Gün geçtikçe artan nüfus ve şehirleşme bu etkileri gelecekte daha da artıracaktır. Dolayısıyla afetlerin negatif etkilerini minimuma indirecek önlemlerin alınması, hazırlıkların yapılması, halkın bilinçlendirilmesi ve özellikle yöneticilerin afet yönetimi konusunda eğitilmesi konusu ivedilikle gerçekleştirilmesi gereken bir görevdir. |
Dersin İçeriği | Afet nedir? Afet çeşitleri, Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri, Afet Yönetimi Döngüsü, Afet Terminolojisi, Deprem nedir? Deprem büyüklük ve şiddeti, Türkiye ve dünyanın depremselliği, Deprem Tehlike Haritaları, Zemin ve Bina Etkileşimi, Deprem Tehlike Haritaları, Zemin ve Bina Etkileşimi, Seller, Heyelanlar, Tsunami, Türkiye ve dünyada Afet Zararı Azaltma çalışmaları, Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik (2007), UDSEP(2012-2023), Afet Yönetiminde Etkinlik -Onuncu Kalkınma Planı(2014-2018), Afet Yönetiminde Koordinasyon, Acil ve Afet Koordinasyon Merkezleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Afet kavramının ve türlerinin bilincindedir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkilerini irdeler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Afete hazırlık için afet yönetimi döngüsü çerçevesinde gerekli planlamaları yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Türkiye´yi en çok etkileyen afetlerin başında gelen deprem, heyelan ve sellerin etkilerinin azaltılması için ne gibi önlemlerin alınacağının bilincindedir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Ulusal Deprem Strateji Eylem Planı çerçevesinde yapılması gereken öncelikli eylemleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Afet riskinin azaltılması konusunda ne yapılması gerektiğini önerir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Afet nedir? Afet çeşitleri. | Sunum Hafta1 + Kaynaklar |
2 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri, | Sunum Hafta 2 + Kaynaklar |
3 | Afet Yönetimi Döngüsü, Afet Terminolojisi | Sunum Hafta 3 + Kaynaklar |
4 | Deprem nedir? Deprem büyüklük ve şiddeti, | Sunum Hafta 4 + Kaynaklar |
5 | Türkiye ve dünyanın depremselliği | Sunum Hafta 5 + Kaynaklar |
6 | UDSEP(2012-2023), Afet Yönetiminde Etkinlik Onuncu Kalkınma Planı(2014-2018) | Sunum Hafta 6 + Kaynaklar |
7 | Seller. Heyelanlar, Tsunami | Sunum Hafta 7 + Kaynaklar |
8 | Türkiye Afet Müdahale Planı-1 | Sunum Hafta 8+ Kaynaklar |
9 | Türkiye Afet Müdahale Planı-2 | Sunum Hafta 9 + Kaynaklar |
10 | Türkiye ve Dünyada afet zararları azaltma çalışmaları, Deprem Yönetmeliği(2007) | Sunum Hafta 10 + Kaynaklar |
11 | Proje sunumları | Sunum Hafta 11 + Kaynaklar |
12 | Proje Sunumları | Sunum Hafta 12 + Kaynaklar |
13 | Proje Sunumları | Sunum Hafta 13 + Kaynaklar |
14 | Proje Sunumları | Sunum Hafta 14 + Kaynaklar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1-Hyogo Framework for Action (2005-2015), 2007, Building the resilience of Nations and Communities, United Nations, ISDR Publication 1037, Geneva. 2-Smith, K. 2000, Environmental Hazards, Assessing Risk and Reducing Disaster, Routledge, 420p. 3-UDSEP (2012-2023), 2011, Ulusal Deprem Stratejisi ve Eylem Planı, T.C.Başbakanlık Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı, 83 sayfa, Ankara. 4-Deprem Bölgelerinde Yapılacak Binalar Hakkında Yönetmelik, 2007, Resmi Gazete 6.Mart.2007, Sayı: 26454. 5-T.C. Kalkınma Bakanlığı Onuncu Kalkınma Planı (2014-2018) Afet Yönetiminde Etkinlik Raporu (yayınlanmamış). |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |