Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Tefsir V | ILA 308 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİCAN DAĞDEVİREN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Kur’ân’ı tefsir edebilme melekesinin geliştirilmesi |
Dersin İçeriği | Hucurât suresi temel kaynaklardan istifade edilerek tefsir edilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Tefsir metotlarından ayetleri her yönüyle inceleme metodunu kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
2 | Ayetlerin tefsirinde dirayetin yanında rivayeti de ihmal etmez. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
3 | Tefsir ederken özellikle kelimelerin yapısını ve taşıdıkları farklı anlamları tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
4 | Ayetlerle doğrudan ilgisi olmayan yorumlardan uzak durur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
5 | Ayetleri tefsir etmeden ayetlerin toplu manasını ve ana konusunu kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
6 | Ayetlerden çeşitli hükümler ve prensipler çıkarır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tefsir metotlarından kısaca bahsedilip takip edilecek metot ve dersin kaynakları hakkında gerekli bilgilendirme | |
2 | Hucurât Suresinin önemi ve İçeriği | |
3 | Hucurât sûresinin 1 ve 2. ayetlerinin tefsiri | |
4 | Hucurât sûresinin 3 ve 4. ayetlerinin tefsiri | |
5 | Hucurât sûresinin 5 ve 6. ayetlerinin tefsiri | |
6 | Hucurât sûresinin 7 ve 8. ayetlerinin tefsiri | |
7 | Hucurât sûresinin 9 ve 10. ayetlerinin tefsiri | |
8 | Hucurât sûresinin 11 ve 12. ayetlerinin tefsiri | |
9 | Hucurât sûresinin 13 ve 14. ayetlerinin tefsiri | |
10 | Hucurât sûresinin 15. ayetinin tefsiri | |
11 | Hucurât sûresinin 16. ayetinin tefsiri | |
12 | Hucurât sûresinin 17. ayetinin tefsiri | |
13 | Hucurât sûresinin 18. ayetinin tefsiri | |
14 | Hucurât Sûresinin genel anlamda ele aldığı konuların değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Taberi, İbn Cerir. (1979): Camiu´l-Beyan. Beyrut. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Sözlü Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final | 1 | 9 | 9 |
Toplam İş Yükü | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |