Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hıstory Of Islamıc Thought | ILA 382 | 6 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MUAMMER İSKENDEROĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Erasmus öğrencilerine Klasik dönem İslam düşüncesinin konu, kavram ve düşünürleri ile temel tartışmalarını kazandırmak. |
Dersin İçeriği | İslam düşüncesinde temel eğilimler, Kelam, Felsefe, Sufizm |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yunan felsefesi ile İslam felsefesinin ilişkisini kurar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | İslam felsefesinin doğduğu ortamı tasvir eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | İslam felsefesindeki değişik okulları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Kelam felsefe ilişkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Felsefe tasavvuf ilişkisini tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | İslam felsefesinin Batıya etkisini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslam Düşüncesine Giriş | |
2 | Dini ve Siyasi Hareketler | |
3 | Diğer Kültürlerle Etkileşim: Çeviri Hareketi | |
4 | Kelamın Doğuşu ve Temel Problemleri | |
5 | Kelam Okulları: Mutezile | |
6 | Kelam Okulları: Eşarilik | |
7 | Kelam Okulları: Maturidilik | |
8 | Filozoflar: Farabi | |
9 | Filozoflar: İbn Sina | |
10 | Filozoflar: İbn Rüşd | |
11 | Sufizmin Doğuş ve Gelişimi | |
12 | Sufiler: İbn Arabi | |
13 | Sufiler: Rumi | |
14 | İslam Düşüncesinde Çağdaş Eğilimler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Nasr, S. H. , and O. Leaman, eds. History of Islamic Philosophy. Vol. I-II. London: Routledge, 1996. |
Ders Kaynakları | Watt, W. Montgomery. The Formative Period of Islamic Thought. Oxford: Oneworld, 1998. Fakhry, Majid. A Short Introduction to Islamic Philosophy, Theology and Mysticism. Oxford: Oneworld, 1997. Chittick, William C. The Sufi Path of Knowledge, Ibn al-´Arabi´s Metaphysics of Imagination. Albany: SUNY Press, 1989. Rahman, Fazlur. Islam. London: University of Chicago Press, 1979. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 | X | ||||||
12 | X | ||||||
13 | X | ||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |