Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Düşünce Tarihi | ILA 330 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk düşünce tarihi hakkında öğrenciyi bilgilendirmek |
Dersin İçeriği | Türk düşüncesi, Düşünce tarihinde türk düşüncesi, Türk düşüncesinin öneli temsilcileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Seçilmiş Türk düşünce tarihinin temsilcilerini ve problemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Türk düşünürlerini tasnif eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Türk düşünürlerinin görüşlerini, yöntemlerini ve yaklaşımlarını mukayese eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Türk düşünürlerini kısmi olarak eleştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Türk Düşünürleri arasındaki temel farkları ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Türk düşüncesinin muhtemel gelecek sorunları hakkında tahminde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Türk Düşünce tarihini sınıflandırabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Türk düşüncesinin çağdaş problemlerini kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Türk Kültür ve Düşüncesinin Kökleri | |
2 | Eski Türk Kültür ve Düşüncesinin Ana Kavramları | |
3 | Selçuklu Dönemi Türk Düşüncesi | |
4 | Selçuklu Dönemi Türk Düşüncesi | |
5 | Osmanlı Dönemi Türk Düşüncesi | |
6 | Osmanlı Dönemi Türk Düşüncesi | |
7 | Osmanlı Dönemi Türk Düşüncesi | |
8 | Osmanlı Dönemi Türk Düşüncesi | |
9 | Modernleşme Döneminde Türk-Osmanlı Düşüncesi | |
10 | Baha Tevfik, Abdullah Cevdet, Rıza Tevfk | |
11 | Sait Halim Paşa, | |
12 | İzmirli İsmail Hakkı, Şehbenderzade Ahmed Hilmi | |
13 | Ziya Gökalp, Prens Sabahattin, Yusuf Akçura | |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul, 2000 |
Ders Kaynakları | Hilmi Ziya Ülken, Türkiyede Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul, 2001 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 4 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |