Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çağdaş İslam Düşünürleri | ILA 429 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA GÜNERİGÖK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. TAMER YILDIRIM, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağdaş İslam düşünürlerini ve fikirlerini kavratmak |
Dersin İçeriği | Çeşitli perspektiflerden modernizm, Çağdaş İslam düşünürleri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çağdaş İslam düşünürlerini ve problemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Çağdaş İslam düşünürlerini tasnif eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Çağdaş İslam düşünürlerinin görüşlerini, yöntemlerini ve yaklaşımlarını mukayese eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | 4) Çağdaş İslam düşünürlerini kısmi olarak eleştirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Çağdaş İslam Düşünürleri arasındaki temel farkları tespit eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Çağdaş İslam düşüncesinin muhtemel gelecek sorunları hakkında tahminde bulunur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Çağdaş İslam düşünürlerinin tartıştığı problemleri günlük hayatta örneklendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Çağdaş problemleri kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Çeşitli Perspektiflerden Modernizm | |
2 | Cemaleddin Afgani, Muhammed Abduh, | |
3 | Resid Rıza, | |
4 | Nakip al-Attas, | |
5 | Seyyid Huseyin Nasr | |
6 | Fazlurrahman, | |
7 | Roger Garaudy | |
8 | Roger Garaudy | |
9 | Malik bin Nebi, | |
10 | Cevdet Said, | |
11 | Seyyid Kutup | |
12 | Nurettin Topcu, | |
13 | Necip Fazıl Kısakürek | |
14 | Sezai Karakoç |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Modernleşme, İslam Dünyası ve Türkiye, Ensar yay. 2001. |
Ders Kaynakları | Ülken, Hilmi Ziya. İslâm Düşüncesi, Türk Tefekkürü Tarihi Araştırmalarına Giriş. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fak. y, 1946. Kara İsmail, Türkiyede İslamcılık Düşüncesi, I-III, Kitapevi yy. 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 113 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |