Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hadis ve Sünnette Çağdaş Yorumlar | ILA 322 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çağdaş dönemde yapılan hadis yorumlama çalışmalarını tanıtmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste yirminci yüzyılda yapılmış hadis yorumlama çalışmaları ve metotları işlenecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern dönem yaklaşımlarının hadis yorumuna etkisini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Hadislerin mesajını günümüz insanına modern bir üslupla aktarır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Modern dönem hadis yorumlama metotlarını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Modern dönemde karşılaşılan problemlere hadislerden çözüm üretir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Modern yorumlama yöntemleri ile klasik yöntemler arasında mukayese yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Günümüz hadis yorumcularının ve metotlarını tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hadis yorumlama ile ilgili genel bilgiler | |
2 | Modern dönem yorumlama yöntemlerine giriş. | |
3 | Modern dönemde karşılaşılan problemler. | |
4 | Sosyolojik metod | |
5 | Psikolojik metod. | |
6 | Bilimci metod. | |
7 | Feminist yaklaşımlar | |
8 | Çevreci yaklaşımlar I | |
9 | Çevreci yaklaşımlar II | |
10 | Örnek metinler | |
11 | Örnek metinler | |
12 | Örnek metinler | |
13 | Örnek metinler | |
14 | Genel değerlendirme. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ayhan Tekineş, Hadisleri Anlama Problemi, İstanbul 2000. |
Ders Kaynakları | 1. İsmet Özel, Kırk Hadis 2. İ. Lütfi Çakan, Hadislerle Gerçekler I-III, İstanbul 1993. 3. Selçuk Coşkun, Hadis Değerlendirmelerinde Bütünlük, Ankara 2003. 4. Muhammed Kutup, Peygamberden İktibaslar, İstanbul 1980. 5. İbrahim Hatiboğlu, Çağdaşlaşma ve Hadis Tartışmaları, İstanbul 2004 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |