Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Mantığa Giriş | ILA 430 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin modern mantık konu ve kavramlarını tanıması, bu konu ve kavramlara dair düşünüş özelliklerini öğrenmesi |
Dersin İçeriği | Modern mantık, doğruluk foksiyonu mantığı, formel çıkarım yöntemi, niceleme mantığı, mantık felsefesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Modern mantığın problemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Modern mantık ile diğer ilimler arasındaki ilişkiyi kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Modern mantık ile klasik mantık arasındaki farkı anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Mantık ile matematik arasında bağ kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Önerme ve akıl yürütmeleri sembollerle anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Aksiyomatik metodu kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern Mantığa Geçiş | |
2 | Doğruluk Fonksiyonu Mantığı | |
3 | Doğruluk Fonksiyonu Mantığı | |
4 | Doğruluk Fonksiyonu Mantığı | |
5 | Formel Çıkarım Yöntemi | |
6 | Formel Çıkarım Yöntemi | |
7 | Niceleme Mantığı | |
8 | Niceleme Mantığı | |
9 | Niceleme Mantığı | |
10 | Aksiyomatik Yöntem | |
11 | Mantıkla İlgili Sorunlar | |
12 | Mantıkla İlgili Sorunlar | |
13 | Felsefe, Bilim ve Mantık | |
14 | Mantık Felsefesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Doğan Özlem, Mantık, İstanbul 1996 |
Ders Kaynakları | Cemal Yıldırım, Mantık Doğru Düşünme Yöntemi Bilgi yayınevi Teo Grunberg, Sembolik Mantık, El Kitabı, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |