Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mukayeseli Batı ve İslam Felsefesi | ILA 466 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH KAYA |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Belli konular üzerinden İslam ve batı düşüncesi karşılaştırması yapmak. |
Dersin İçeriği | Bu derste İslam ve Batı düşüncesinin önemli şahsiyetlerinin belli konulara yaklaşımları karşılaştırma yapmak amacıyla incelenecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Düşünceler arası etkileşimin mahiyetini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Farklı düşünce yapıları arasındaki ortak unsurları ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Farklı kültürler hakkında daha sağlıklı değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Farklı Tanrı anlayışları hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Farklı yaratma modelleri hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Farklı ölümsüzlük modelleri hakkında değerlendirme yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yunan Felsefi Mirası | |
2 | Hıristiyan Düşüncesinin Doğuşu ve Gelişimi | |
3 | Augustinusun Tanrı Anlayışı | |
4 | Augustinusta Yaratılış ve Zaman | |
5 | Augustinusta İnsanın Tabiatı ve Ölümsüzlüğü | |
6 | Gazalide Felsefe-Din İlişkisi | |
7 | Gazali ve Determinizm Problemi | |
8 | Gazali´de Yaratma ve Zaman | |
9 | İbn Rüşdde Tanrı ve Yaratma | |
10 | İbn Rüşdde İnsanın Tabiatı ve Ölümsüzlüğü | |
11 | İbn Rüşdde Determinizm Problemi | |
12 | Aquinasta Felsefe-Din İlişkisi | |
13 | Bonaventurada Din Felsefe İlişkisi | |
14 | Latin İbn Rüşdcülerde Din Felsefe İlişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Akyol, O Faruk. Thomas Aquinas, Doktor Angelicus Hayatı, Eserleri ve Düşüncesi. İstanbul: Homer Kitabevi, 2005. Bircan, H. H., İslam Felsefesinde Mutluluk, İstanbul, İz y. 2001. Çotuksöken, Betül; Babür, Saffet, ed. Metinlerle Ortaçağda Felsefe. İstanbul: Kabalcı, 2000. Gilson, Etienne. Ortaçağ Felsefesinin Ruhu. çev. Şamil Öçal. İstanbul: Açılımkitap, 2003. İskenderoğlu, M. Thomas Aquinasta İman Teoloji Akıl İlişkisi, Divan, 16 (2004). İskenderoğlu, M. Tomas Aquinasta Mutluluk SAÜ. İlahiyat Fakültesi Dergisi, 11 (2005). İskenderoğlu, M. İslam ve Hıristiyan Düşüncesinde Âlemin Ezeliliği Tartışmaları Üzerine, Marife, 5/2, 2005. İskenderoğlu, M. Bonaventurada Din Felsefe İlişkisi, İstanbul: Değişim, 2008. Küken, A.Gülnihal. Doğu-Batı Felsefi Etkileşiminde İbn Rüşd ve St. Thomas Aquinas felsefelerinin Karşılaştırılması. İstanbul: Alfa, 1996. Tarakçı, Muhammet. St. Thomas Aquinas. İstanbul: İz Yyıncıılık, 2006. Özcan, Zeki. 1999. Agustinus´ta Tanrı ve Yaratma. İstanbul: Alfa. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 | X | ||||||
12 | X | ||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |