Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Edebiyat-Din İlişkisi | ILA 388 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KENAN MERMER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Edebiyatın dinle ilişkisini siyasî bağlamda incelemek |
Dersin İçeriği | Edebiyatla İslâmî değerler arasındaki bağlantıyı önemli ve meşhur edebî eserler ışığında anlamak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | 1. Edebiyatla din arasındaki ilişkiyi tanımlar. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | İslâm Öncesi sözlü geleneği ve bu dönemin edebî özelliklerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, |
3 | 3. Edebiyat-din ilişkisi bağlamında Hikmet geleneğini anlatır. | Tartışma, Rol Oynama, Altı Şapka, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | 4. Anadolu Selçuklu devletindeki din-edebiyat ilişkisini analiz eder. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Altı Şapka, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, |
5 | 5. Makâlât, Mesnevî ve Yûnus Divanı gibi temel edebî-dinî eserleri ve özelliklerini listeler. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , |
6 | 6. Vesîletün-Necat, Tazarru-nâme, Hadîkatüs-Süedâ ve Hayriyye gibi mühim eserlerdeki dinî ve edebî özelliklerini bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İslâm öncesi Türk topluluklarında din-edebiyat ilişkisi | |
2 | Karahanlı Devletinde din algısı ve edebiyat | |
3 | Hikmet geleneği | |
4 | İslâmî kaynaklardan Akaid ve Kelâmın Edebiyat ile İlişkisi | |
5 | İslâmî kaynaklardan Tefsir ve Hadisin Edebiyat ile İlişkisi | |
6 | Anadolu Selçuklu devletinde din-sanat-edebiyat ilişkisi (Sosyolojik-mimari-edebî ve kültürel boyut) | |
7 | H. Bektâş-ı Velînin Makâlât eserinin din-edebiyat ilişkisi açısından değerlendirilmesi | |
8 | Mevlânânın Mesnevî-i Manevî eserinin tasavvuf-edebiyat ilişkisi açısından değerlendirilmesi | |
9 | Yûnus Emre Divanınında tasavvuf-edebiyat ilişkisi | |
10 | Süleyman Çelebînin Vesîletün-Necât eserinde din-edebiyat ilişkisi | |
11 | Sinan Paşanın Tazarru-nâme eserinin incelenmesi | |
12 | Fuzûlînin Hadîkatüs-Süedâ eserinde din-edebiyat ilişkisi | |
13 | Nabînin Hayriyye eserinde din-edebiyat ilişkisi | |
14 | Şeyh Galip Dede Divanında din-edebiyat ilişkisi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları | 1. Ahmed Hamdi TANPINAR, XIX. Asrı Türk Edebiyatı Tarihi, Çağlayan Kitabevi, İstanbul, 2003. 2. Agâh Sırrı LEVEND, Türk Edebiyatı Tarihi, TTK Yayınları, Ankara, 1988. 3. Fuat KÖPRÜLÜ, Edebiyat Araştırmaları (I-II), Akçağ Yayınları, Ankara, 2004. 4. Kazım YETİŞ, Dönemler ve Problemler Aynasında Tanzimat Edebiyatı, Kitabevi, İstanbul, 2007. 5. Ali Nihad TARLAN, Fuzulî Divânı Şerhi, Akçağ Yayınları, Ankara, 2002. 6. Süleyman ÇELEBİ, Mevlid-i Şerif-Esmâ-i Hüsnâ-İlâhî-Kasîde-Nat, Buhara Yayınları, İstanbul, 2001. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | X | ||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X | ||||||
12 | X | ||||||
13 | X | ||||||
14 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 74 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |