Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Doğu Düşüncesi | ILA 350 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FUAT AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | yok |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Uzak doğu düşüncesi (Hint-Çin-japon), kaynakları, ele aldığı ana konular hakkında genel bilgi edinme |
Dersin İçeriği | Bir Hint, Çin ve Japon düşüncesi var mıdır?; Hint düşüncesi olarak adlandırılanın üzerine oturduğu temel: Hinduizm, bir din olarak Hinduizm; Hinduist felsefe okulları, ortaya çıkışları/tarihleri, tartışma konuları. Hint düşüncesinin ikinci okulu: Budist düşünce okulu, tarihi, düşünce okulları, tartışma konuları; üçüncü okul: Cayinist okul, tarihi, düşünce okulları, tartışma konuları Bir Çin düşünce geleneğinden söz edilebilinir mi? Çin düşünce okullarının kaynakları; Çin düşünce okulları: Konfüçyanist okulu, Taoist okul; bu okulların tarihi, ele aldıkları/tartıştıkları konular Japon düşüncesi; bir Japon düşünce geleneğinden söz edilebilir mi; Japon düşünce okulları, bu okulların tarihi, tartıştıkları/ele aldıkları konular. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğu Düşüncesi kavramını ve Hint düşüncesinin kaynaklarının tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Hint düşünce okulları; Hinduizm, Budizim ve Cayinist felsefi okullarının kısa tarihini betimler | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Hint düşüncesinin tartıştığı ana konuların fark eder | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Çin düşüncesinin kaynakları; düşünce okulları, bu okulların tarihleri ve ele aldıkları/tartıştıkları ana konuları ayırt eder | Anlatım, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Japon düşüncesinin tarihi, düşünce okulları, bu okulların tarihleri ve ele aldıkları/tartıştıkları ana konular ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Hint, Çin ve Japon düşüncesi arasında karşılaştırmalar yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihsel Giriş: Doğu, orta doğu ve uzak doğu nedir? | |
2 | Uzak doğu düşüncesinin ayırt edici özellikleri | |
3 | Hint Düşüncesi: tarihsel dönemlendirme | |
4 | Klasik Hint düşüncesi; Hinduizm, Budizm, Cayinzm | |
5 | Genel hatlarıyla Hinduizm | |
6 | Hint düşünce okulları ve tartışma konuları: Tanrı-alem-insan | |
7 | Tanrı-alem-insan | |
8 | Tanrı-alem-insan | |
9 | Budizm; genel hatlarıyla Budizm | |
10 | Cayinizm; genel hatlarıyla Cayinizm; Cayinist düşüncenin konuları | |
11 | Çin düşüncesine giriş; Çin düşünce okulları: Konfüçyanizm, Taoizm | |
12 | Konfüçyanizm ve Taoizm okulları arasındakı fark | |
13 | Konfüçyanizm ve Taoizm okulları arasındakı fark | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] M. Hriyanna, Hint Felsefi Tarihi, çev. Fuat Aydın, Bilgi Üniversitesi Yayınları, [2] D.S. Sharma, Hint Dini Tarihine Giriş, çev. Fuat Aydın, Hint Dini Tarihine Giriş, Ataç yayınları, İstanbul 2006. [3]Fuat Aydın, Hint Dini Düşüncesinde İnsanın Özgürlük Arayışı, Ataç Yayınları, İstanbul 2006. [4] Fuat Aydın, Türkçedeki Hint Çalışmalarıyla İlgili Bir Türkçe Bibliyografya Denemesi, Divan, İlmi Araştırmalar, [5] Heinrich Zimmer, Hint Felsefesi, çev. Sedat Umran, Ruh ve Madde Yayınları, İstanbul. [6] Fung Yun Lang, Çin Felsefesi Tarihi, çev. Fuat Aydın, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 83 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |