Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Modern Felsefe Metin Okumaları | ILA 387 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN AYDOĞAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Modern felsefenin temel problemlerini tanıma |
Dersin İçeriği | Ders, filozofların metni/metinleri üzerinden işlenecektir |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Töz kavramı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Ruhun ve maddenin töz olup olmadığını tartışır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Nedensellik kavramını değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Modern dönemdeki bilim din ilişkilerini değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Peygamberlik ve mucizelerin nasıl değerlendirildiğini görür | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Felsefe kavramını irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Descartes: Hem zihin hem madde vardır | |
2 | Descartes: Hem zihin hem madde vardır | |
3 | Spinoza: Gerçekte var olan Tanrıdır | |
4 | Spinoza: Gerçekte var olan Tanrıdır | |
5 | Leibniz: Gerçekte var olan ruhtur | |
6 | Locke: Kaç tür töz vardır? | |
7 | Locke: Kaç tür töz vardır? | |
8 | Locke: Hükümete dair iki risale | |
9 | Rousseau: Toplumsal Sözleşme | |
10 | Berkeley: Madde diye bir şey yoktur | |
11 | Hume: Nedensellik bir alışkanlıktır | |
12 | Kant: Bilim olarak metafizik nasıl mümkündür? /Ahlak metafiziği | |
13 | Marx: Gerçekten var olan maddedir | |
14 | Heidegger: Metafiziğin aşılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ahmet Cevizci, Metafiziğe Giriş, (İstanbul: Paradigma Yayınları, 2001), s.247-333 |
Ders Kaynakları | Alev Alatlı, Batı´ya Yön Veren Metinler, cilt. I-II-III-IV, (İlke Eğitim ve Sağlık Vakfı, 2010) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | X | ||||||
10 | |||||||
11 | X | ||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |