Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ahlak ve Değerler ve Eğitimi | ILA 351 | 5 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN MEYDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Adnan Telli- Arş. Gör. Kübra Cevherli |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Ders, dini ve ahlaki açıdan değerlerle mesleki açıdan ilgilenecek ilahiyat öğrencilerinin ahlak ve değerler literatürü konusunu tanımayı, değerlerin kazanılma süreçleri, değer eğitimi modelleri ve Türk toplumunun değerleri konusunda genel olarak bilgilenmesini hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği | Değer-ahlak tanımları, anahatlarıyla dini ve felsefi açıdan ahlak literatürü, ahlak değerlerin kazanılması süreçleri, değer eğitimi modelleri, okullar ve değerler eğitimi, çocukta ahlak ve karakter gelişimi, Türk Milli Eğitiminin değerleri, okullarda belirli değerlerin öğretilmesi, Türk gençlerinin değerleri, Türk toplumunun değerleri (ampirik araştırmalara göre) |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ahlak ve değerlerle ilgili kavramları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Değerlerin kazanılma süreçlerini çözümler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
3 | Değer ve eğitim ilişkisini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , |
4 | Okulların değer öğretimindeki yerini ve fonksiyonunu değerlendirir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Türk halkı ve gençlerinin değerleriyle ilgili ampirik çalışmaları yorumlar | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Ödev, |
6 | Kültür ve zamana göre değerleri sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
7 | Ahlak ile ilgili dini ve felsefi literatürü genel olarak değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ahlakın tanımı ve kapsamı | |
2 | Değer nedir? Farklı tanımları ve diğer alanlarla ilişkisi | |
3 | Dini ve felsefi açıdan ahlak eğitimi | |
4 | Değerlerin kazanılma süreçleri (aile, okul, toplum, medya vb.) | |
5 | Değerlerin kazanılma süreçleri (aile, okul, toplum, medya vb.) | |
6 | Ahlak-değerler ve eğitimi | |
7 | Değer aktarımı ve değer ortaya çıkarılması | |
8 | Okul kültürü ve değer eğitimi | |
9 | Okullardaki belirli değerlerin öğretimin değerlendirilmesi (hoşgörü, doğruluk vb.) | |
10 | Okullardaki belirli değerlerin öğretimin değerlendirilmesi (hoşgörü, doğruluk vb.) | |
11 | Türk gençlerinin değerleri (ampirik çalışmalara göre) | |
12 | Türk halkının değerleri (ampirik çalışmalara göre) | |
13 | Türk halkının dini ve ahlaki değerleri (ampirik çalışmalara göre) | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | --- |
Ders Kaynakları | [1] Dilmaç, B. İnsanca Değerler Eğitimi, Nobel Yayınları, Ankara, 2002 [2]. Kaymakcan, R. (2007) Gençlerin dine bakışı: Karşılaştırmalı Türkiye ve Avrupa Araştırması, İstanbul. [3] Değerler Eğitimi Uluslararası Sempozyumu, İstanbul: DEM Yayınları, 2007 [4]. Inglehard, R. (2003) Human Values and Social Changes, Leiden: Brill. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |