Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Arap Dili ve Edebiyatı I | ILA 109 | 1 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Arapça |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET BOSTANCI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin kelime dağarcığını artıracak muhtelif metinler okunarak belirli seviyelerdeki Arapça metinlere anlayabilecekleri bir seviyeye getirmek. |
Dersin İçeriği | Arap Dili ve Edebiyatına Dair Metin Okumaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Arapça kelime hazinesini geliştirir ve ilgili cümleler kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
2 | Arapça kalıp ifadeleri öğrenir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
3 | Arapça deyimler öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
4 | Arapçada meramını yazılı ve sözlü olarak ifade edebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
5 | Arapçadan Türkçeye yazılı ve sözlü çeviri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
6 | Öğrendiği dilbilgisi kurallarını metin üzerinde uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okuma parçası: Sonsuz mucize | |
2 | Okuma Parçası: Bir Gencin Hayatında Bir Gün. Okuma parçası | |
3 | Okuma Parçası: Dünyadaki Azınlıklarımız | |
4 | Okuma Parçası: Hz. Peygamberin Sünneti | |
5 | Okuma Parçası: Çocuklar İçin Okumanın Önemi | |
6 | Okuma Parçası: Beyin Göçü | |
7 | Okuma Parçası: Verimli Bir Gün İçin Uykunun Önemi | |
8 | Okuma Parçası: Nükteli Kısa Hikayeler | |
9 | Okuma Parçası: Nükteli Kısa Hikayeler | |
10 | Okuma Parçası: Gerçek Eşitlik | |
11 | Okuma Parçası: Hayvan Sevgisi | |
12 | Okuma Parçası: Arapça Bazı Deyimler | |
13 | Okuma Parçası: Evlilikte Geçimsizlik | |
14 | Okuma Parçası: Baba-oğul İlişkileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | 1. Abdurrahman b. İbrahim el-Fevzân, Muhtâr et-Tahir Huseyn, Muhammed Abdulhalık Muhammed Fadl, el-Arabiyyetu Beyne Yedeyk III, Riyad, 2003. |
Ders Kaynakları | 1. Serdar Mutçalı, Arapça Türkçe Sözlük, İstanbul 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | X | ||||||
2 | X | ||||||
3 | X | ||||||
4 | X | ||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |