Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hitabet ve Mesleki Uygulama ILA 421 7 2 + 2 3 5
Ön Koşul Dersleri yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Adnan Telli- Arş. Gör. Kübra Cevherli
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin mesleki açıdan gelişimine yönelik yaygın din eğitimi kavramları, alanları ve başta dini hitabet olmak üzere uygulamalar konusunda genel bilgi kazandırmak ve uygulama yapılmasının sağlanması hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Yaygın eğitim ve din eğitimi, Türkiyede yaygın din eğitimi alanları, yaygın din eğitimi verecek personelin eğitimi ve nitelikleri, dini hitabet çeşitleri, Kuran kursları programları ve özel öğretim yöntemleri, cami ve Kuran kurslarında meslek bilgisi uygulamaları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İlahiyat meslek alanları tanımlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
2 Yaygın din eğitimi ilgili kavramları yorumlar Anlatım, Soru-Cevap, Sınav ,
3 Cami merkezli din eğitimi ve hizmetlerini örneklendirir Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
4 Din görevlisi ve Kuran kursu öğreticisi niteliklerini analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Dini gruplarla Diyanet tarafından verilen din eğitimini eleştirel olarak karşılaştırır Anlatım, Ödev,
6 Dini hitabet türleri tanımlar Tartışma, Grup Çalışması, Sınav ,
7 Hutbe ve vaaz edebilme yeterliliğini kazanır Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
8 Kuran Kursları programını değerlendirir Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Ödev, Performans Görevi,
9 Kuran kurslarında öğreticilik deneyimi kazanır Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yaygın eğitimde temel kavramlar
2 Yetişkinlerde din
3 Yaygın din eğitiminin gelişimi
4 Diyanet İşleri Başkanlığı
5 Cami merkezli din eğitimi
6 Dini hitabet ve ilkeleri
7 Cami merkezli dini hitabet: Vaaz
8 Hutbeler
9 Mabed dışı dini hitabet
10 Kuran Kurslarında din eğitimi
11 Yaz Kuran Kurslarında din eğitimi
12 Sosyal din hizmetleri
13 Din görevlileri ve nitelikleri
14 İslami grupların din eğitimi ve hizmeti anlayışları
Kaynaklar
Ders Notu Köylü, M. (2004)Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temelleri, İstanbul: DEM Yayınları.
Ders Kaynakları Cebeci, S. (2003) Dini İletişim, İz yayıncılık, İstanbul.
Çakan, İ, (2007) Dini Hitabet, Marmara Ün. İFV Yayınları, İstanbul.
Kayadibi, F. (2000)Yaygın Din Eğitiminde Cami ve Görevlileri, Ankara: DİB Yayınları.
Bayraktar, M. F. (1997) Türkiyede Vaizlik, İstanbul, MÜİF Vakfı Yayınları.
Koç, A. Kuran Kurslarında Eğitim ve Verimlilik, Ankara, İlahiyat, 2005.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5 X
6 X
7
8 X
9
10 X
11
12
13 X
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 5 5
Ödev 1 5 5
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 30 30
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5