Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hitabet ve Mesleki Uygulama | ILA 421 | 7 | 2 + 2 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT ZENGİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Adnan Telli- Arş. Gör. Kübra Cevherli |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mesleki açıdan gelişimine yönelik yaygın din eğitimi kavramları, alanları ve başta dini hitabet olmak üzere uygulamalar konusunda genel bilgi kazandırmak ve uygulama yapılmasının sağlanması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Yaygın eğitim ve din eğitimi, Türkiyede yaygın din eğitimi alanları, yaygın din eğitimi verecek personelin eğitimi ve nitelikleri, dini hitabet çeşitleri, Kuran kursları programları ve özel öğretim yöntemleri, cami ve Kuran kurslarında meslek bilgisi uygulamaları |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlahiyat meslek alanları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
2 | Yaygın din eğitimi ilgili kavramları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , |
3 | Cami merkezli din eğitimi ve hizmetlerini örneklendirir | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , |
4 | Din görevlisi ve Kuran kursu öğreticisi niteliklerini analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Dini gruplarla Diyanet tarafından verilen din eğitimini eleştirel olarak karşılaştırır | Anlatım, | Ödev, |
6 | Dini hitabet türleri tanımlar | Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav , |
7 | Hutbe ve vaaz edebilme yeterliliğini kazanır | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Performans Görevi, |
8 | Kuran Kursları programını değerlendirir | Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, | Ödev, Performans Görevi, |
9 | Kuran kurslarında öğreticilik deneyimi kazanır | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yaygın eğitimde temel kavramlar | |
2 | Yetişkinlerde din | |
3 | Yaygın din eğitiminin gelişimi | |
4 | Diyanet İşleri Başkanlığı | |
5 | Cami merkezli din eğitimi | |
6 | Dini hitabet ve ilkeleri | |
7 | Cami merkezli dini hitabet: Vaaz | |
8 | Hutbeler | |
9 | Mabed dışı dini hitabet | |
10 | Kuran Kurslarında din eğitimi | |
11 | Yaz Kuran Kurslarında din eğitimi | |
12 | Sosyal din hizmetleri | |
13 | Din görevlileri ve nitelikleri | |
14 | İslami grupların din eğitimi ve hizmeti anlayışları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Köylü, M. (2004)Yetişkin Din Eğitiminin Teorik Temelleri, İstanbul: DEM Yayınları. |
Ders Kaynakları | Cebeci, S. (2003) Dini İletişim, İz yayıncılık, İstanbul. Çakan, İ, (2007) Dini Hitabet, Marmara Ün. İFV Yayınları, İstanbul. Kayadibi, F. (2000)Yaygın Din Eğitiminde Cami ve Görevlileri, Ankara: DİB Yayınları. Bayraktar, M. F. (1997) Türkiyede Vaizlik, İstanbul, MÜİF Vakfı Yayınları. Koç, A. Kuran Kurslarında Eğitim ve Verimlilik, Ankara, İlahiyat, 2005. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | X | ||||||
6 | X | ||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | |||||||
10 | X | ||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | X | ||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |