Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Hadis I | ILA 102 | 2 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Arapça |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ERDİNÇ AHATLI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Abdullah AYDINLI, Doç. Dr. Hayati YILMAZ, Doç. Dr. Erdinç AHATLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hz. Peygamber´e vahyin gelişini anlatan rivayetler ile ilmin önemi ve kapsamı, âlimin değeri ve bazı özelliklerine ilişkin hadislerin özgün metinlerden okunması ve anlaşılması konusunda birikim kazandırmak |
Dersin İçeriği | Bu derste vahyin başlangıcı ve ilim konusu, Buhârî´nin Sahîh´inin "Bed´ü´l-vahy" ve "Kitâbul-İlm" bölümündeki hadislerin sened ve metin yönüyle incelenmesinden hareketle ele alınmaktadır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sünnetin dindeki yerini tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Temel hadis kitaplarını rivayet özellikleri açısından karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Hadis metninin Türkçeye çevirisi konusunda tecrübe kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Metin anlama metodlarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Hadisin klasik ve güncel yorumlarının sentezini yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Sünnetin kişisel ve toplumsal değerlerin kazanılmasındaki rolünü tahlil eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Toplumsal davranış kuralları açısından hadislerdeki verileri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Sünnetin sosyal ve fizik çevreye bakışını yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hz. Peygamber´e vahyin gelişini anlatan rivayetler | |
2 | İlmin fazileti ve âlimin kendisine sorulan sorulara cevap verme tarzı | |
3 | Kıraat ve münâvele yöntemiyle hadis öğrenmek | |
4 | İlimde ince anlayış sahibi olmak ve küçük yaştakilerin hadis öğrenmesi | |
5 | Hz. Peygamber´in inananları ilme teşvik etmesi | |
6 | İlim öğrenmek için arkadaşıyla nöbetleşmek | |
7 | Kadınların eğitim ve öğretimi | |
8 | İlmin yazılarak kayıt altına alınması | |
9 | Geceleyin ilim tahsil etmek | |
10 | İlmi ezberleyerek bellemek | |
11 | Âlim kişide olması gereken bazı özellikler | |
12 | İlimle ilgili bazı âyetlerin açıklanması | |
13 | İlim öğrenirken çekingen davranma | |
14 | Mescid içerisinde ilim öğretmek |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Buhârî, el-Câmi'u's-sahîh (Bedu'l-vahy, İlim) |
Ders Kaynakları | 1. Buhârî, el-Câmius-sahîh |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | |||||||
3 | |||||||
4 | |||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | |||||||
9 | |||||||
10 | |||||||
11 | |||||||
12 | |||||||
13 | |||||||
14 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 5 |
2. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 20 | 40 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |