Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer (Dr) ENM 600 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ÖMER FARUK GÖZÜKIZIL
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi HÜSEYİN KASAP, Prof.Dr. İMDAT TAYMAZ, Prof.Dr. HATEM AKBULUT, Prof.Dr. CAN HAŞİMOĞLU, Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT, Prof.Dr. MEHMET FIRAT, Prof.Dr. HAKAN YAKUT, Doç.Dr. ŞUAYB ÇAĞRI YENER, Dr.Öğr.Üyesi AHMET KÜÇÜKER, Prof.Dr. AHMET AYAR, Prof.Dr. DURMUŞ KARAYEL, Prof.Dr. ÖMER FARUK GÖZÜKIZIL, Prof.Dr. SAKİN ZEYTİN, Prof.Dr. OSMAN ELDOĞAN, Prof.Dr. NİLÜFER YURTAY, Doç.Dr. UĞUR ÖZSARAÇ, Prof.Dr. SAİM ÖZDEMİR, Prof.Dr. AŞKIN ÖZOCAK, Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR, Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU, Dr.Öğr.Üyesi AYSUN EĞRİSÖĞÜT TİRYAKİ, Prof.Dr. LEVENT GÜLEN, Prof.Dr. TUĞBA ONGUN SEVİNDİK, Doç.Dr. SAFİYE SENCER, Yrd.Doç.Dr. FERHAT DİKBIYIK,
Dersin Yardımcıları

Bölüm Araştırma Görevlileri

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

 

i) Öğrencilere bilimsel araştırma yapabilme, kaynak tarama, araştırma yöntemi ve kuramsal çerçeve belirleme ve uygulama altyapısı kazandırmak,

ii) Öğrencilere bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamak, toplum önünde konuşma özgüveni kazandırmak ve sunum tekniğini vermek,

iii) Öğrencilerin tez çalışmaları ile ilgili konularda teorik ve pratik bilgilerini pekiştirmek ve öğrenciyi tez çalışmasına hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Alanı ile ilgili öğrencilerin fikir verme ve tartışma yeteneğini geliştirir. Öğrenciler öğretilen sözlü, yazılı ve görsel iletişim tekniklerinden faydalanırlar. Bilişim araç ve gereçlerini etkili sunum yapabilmek amacıyla kullanırlar.

Öğrencilere seminerin nasıl yapılacağı ve seminer hazırlanırken dikkat edilmesi gereken hususların neler olduğu öğretilir. Öğrenci tez konusu ile ilgili bir seminer konusu hazırlar ve bunu sunar.

Öğrencilerin ders aşamasında; tez danışmanı ve seminer dersi sorumlusu öğretim elemanının ortak görüşü ile tespit edilen bir konuyu hazırlayarak sunumunu yaptığı bir derstir.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapar Bireysel Çalışma, Performans Görevi,
2 Topladığı bilgiyi sentezler, analiz eder ve yorumlar. Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
3 Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirir Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme , Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
4 Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Proje / Tasarım, Performans Görevi,
5 Araştırma etiği ve emek hırsızlığına ilişkin prensipleri bilir Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Sınav , Sözlü Sınav,
6 Bilişim araçlarını etkin kullanır Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilim ve Bilgi kavramları, Bilimin amaçları, Bilimsel araştırmaların amaçları ve çeşitleri
2 Araştırmaların planlanması Araştırma yöntemleri ve Kaynak Araştırması
3 Bilgi ve kaynak çeşitleri, bilgi kaynakları
4 Bilgi toplama yöntemleri
5 Bilgilerin düzenlenmesi ve bilgi analizi
6 Tezin planlanması, Tez Önerisi/Rapor yazma ve Kaynak gösterme
7 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
8 Sunum Teknikleri ve Seminer Hazırlama
9 Görsel ve işitsel araçların seçimi ve kullanımı
10 Öğrenci Seminer Sunumları
11 Öğrenci Seminer Sunumları
12 Öğrenci Seminer Sunumları
13 Öğrenci Seminer Sunumları
14 Öğrenci Seminer Sunumları
Kaynaklar
Ders Notu

TÜBİTAK, Etkili Sunumlar için El Kitabı, Örnek sunular

Rauf Arıkan; Araştırma Teknikleri ve Rapor Yazma, Gazi Kitabevi

Hamza AL; Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Sakarya Yayıncılık

Ders Kaynakları

Sakarya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu

Sınıf Yönetimi & Ders, Konferans, Panel ve Seminer Etkinliklerinde Başarının Yolları, Alfa Yayınları, İrfan Erdoğan, Yayın Yılı: 2011; 158sayfa

Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Karasar, Niyazi, 2009,

Hernon, P. ve Schwartz, C. (2007). What is a problem statement? (Editoryal). Library & Information Science Research, 29, 307–309.

Berelson, B. (1952). Content analysis in communications research. Glencoe, IL: The Free Press.

Creswell, J.W. (2009). Research design: Quantitative, qualitative, and mixed methods approaches. 3rd ed. Thousand Oaks, CA: Sage.

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6
Dersin AKTS Kredisi 6