Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Stratejik Turizm Pazarlaması TRZ 503 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. BURHANETTİN ZENGİN
Dersi Verenler Doç.Dr. BURHANETTİN ZENGİN,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Ümit ŞENGEL, Arş. Gör. Nuray EKER
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı küreselleşen dünyada sürekli değişen müşteri istek ve ihtiyaçlarına cevap verebilecek mal ve hizmet üretiminde yaşamsal öneme sahip veriler sağlayan pazarlama bilimini turizm sektörünün karakteristik özelliklerini dikkate alarak öğrencilere çalışma hayatında gerekli olacak bilgiyi verebilmektir.
Dersin İçeriği Bu derste; pazarlama kavramı, pazarlama planı, durum analizi, turizm pazarlaması, turistik ürün, turizm piyasası ve turizmde dağıtım sistemleri ile pazarlama ve turizm pazarlamasına ilişkin tüm konular ayrıntılı olarak ele alınacaktır.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Bu derste; pazarlama kavramı, pazarlama planı, durum analizi, turizm pazarlaması, turistik ürün, turizm piyasası ve turizmde dağıtım sistemleri ile pazarlama ve turizm pazarlamasına ilişkin tüm konular ayrıntılı olarak ele alınacaktır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 2) Turizm pazarlaması ile ilgili konularda gerek konu ile ilgisi olan gerekse olmayan kimseleri bilgilendirir, onlara düşüncelerini sorunları ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 3) Öğrenmeyi öğrenme becerileri geliştirir ve eleştirel düşünceyle alanındaki sorunların kaynağını belirleyebilir, bunu bağımsız olarak ve bilimsel düşünce pratiği içinde gerçekleştirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 4) Türkiye turistik ürün arz yapısını değerlendirir.
5 5) Türk turizmi tanıtım ve pazarlama sorunları irdeler ve çözüm önerileri geliştirir.
6 6) Dünya turizm pazarlaması ve Türkiye?de uygulanan pazarlama stratejilerini karşılaştırarak analiz eder.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Pazarlama kavramı ve pazarlama planı Zengin, Burhanettin, Pazarlama Faaliyetlerin Planlanması
2 Durum analizi, amaçlar ve stratejiler Zengin, Burhanettin, Pazarlama Faaliyetlerin Planlanması
3 Pazarlama eylem programı ve uygulaması Zengin, Burhanettin, Pazarlama Faaliyetlerin Planlanması
4 Ölçme değerlendirme ve düzeltme Zengin, Burhanettin, Pazarlama Faaliyetlerin Planlanması
5 Turizm pazarlaması ve turizm piyasası Necdet Hacıoğlu (2000), Turizm Pazarlaması, VİPAŞ, Bursa (İlgili Bölüm Çalışılacak ve Yardımcı Kaynaklara da bakılacak)
6 Turistik ürün ve turizmde dağıtım sistemleri Necdet Hacıoğlu (2000), Turizm Pazarlaması, VİPAŞ, Bursa (İlgili Bölüm Çalışılacak ve Yardımcı Kaynaklara da bakılacak)
7 Turizmde tanıtma ve turizm pazarlama araştırması Necdet Hacıoğlu (2000), Turizm Pazarlaması, VİPAŞ, Bursa (İlgili Bölüm Çalışılacak ve Yardımcı Kaynaklara da bakılacak)
8 Turizm pazarlamasında yönetim organi- zasyonu ve turizm pazarlama politikası Necdet Hacıoğlu (2000), Turizm Pazarlaması, VİPAŞ, Bursa (İlgili Bölüm Çalışılacak ve Yardımcı Kaynaklara da bakılacak)
9 Ara Sınav
10 Makale inceleme ve anlatımı Öğrencilerin akademik çalışma olarak kendilerinin hazırladığı bilimsel metinler ile değişik dergilerden elde edilen makaleler
11 Makale inceleme ve anlatımı Öğrencilerin akademik çalışma olarak kendilerinin hazırladığı bilimsel metinler ile değişik dergilerden elde edilen makaleler
12 Makale inceleme ve anlatımı Öğrencilerin akademik çalışma olarak kendilerinin hazırladığı bilimsel metinler ile değişik dergilerden elde edilen makaleler
13 Makale inceleme ve anlatımı Öğrencilerin akademik çalışma olarak kendilerinin hazırladığı bilimsel metinler ile değişik dergilerden elde edilen makaleler
14 Makale inceleme ve anlatımı Öğrencilerin akademik çalışma olarak kendilerinin hazırladığı bilimsel metinler ile değişik dergilerden elde edilen makaleler
Kaynaklar
Ders Notu Zengin, Burhanettin, Pazarlama Faaliyetlerin Planlanması
Kotler, Philip, John Bowen, James Makens (1999), Marketing for Hospitality and Tourism, Prentice Hall, New Jersey
Kotler, Philip, Marketing Management, Prentice Hall, New Jersey
Kozak,Nazmi ,(2010), Turizm Pazarlaması, Detay Yayınları, Ankara
Selma Meydan Uygur, (2007), Turizm Pazarlaması, Nobel Yayın Dağıtım,
Mikdat Erol, (2003), Turizm Pazarlaması, Ekin Kitabevi Yayınları
Ders Kaynakları N. Tekeli (2001), Türkiye Pazarlaması ve Planlaması, Detay Yayıncılık, Ankara
J. Akmel (1994), Turizm İşletmelerinde Pazarlama Yönetimi, Sosyal Bilimler MYO. Yayınları, İstanbul
Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir, Ömer Torlak (2006), Modern Pazarlama, Değişim
Remzi Altunışık, Şuayip Özdemir, Ömer Torlak (2006), Pazarlamaya Giriş, SakaryA Yayıncılık
Necdet Hacıoğlu (2000), Turizm Pazarlaması, VİPAŞ, Bursa
B. Rızaoğlu (2004), Türkiye Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara
Alvarez, Maria D. (2010) , Marketing of Turkey as a Tourism Destination. Anatolia: An International Journal of Tourism & Hospitality Research; Summer2010, Vol. 21 Issue 1, p123-138, 16p
Metaxas, Theodore (2009), Place Marketing, Strategic Planning and Competitiveness: The Case of Malta, European Planning Studies, Vol. 17 Issue 9, p1357-1378
Iordache, Maria Carmen; Parpandel, Denisa (2009), Relational Marketing - the Prerequisite to Implement Tourist Companies´ Marketing Strategies, Theoretical & Applied Economics, Aug2009, Vol. 16 Issue 8, p57-66, 10p
Nicoleta-Cristina, Viulet, (2008), Plannıng AND IMPLEMENTING MARKET-SEGMENTATION STRATEGY IN Tourısm BUSINESS Annals of the University of Oradea, Economic Science Series, 2008, Vol. 17 Issue 2, p801-805, 5p
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 40
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 20 40
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 176
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 7,04
Dersin AKTS Kredisi 6