Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | TBK 513 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET AKDOĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET AKDOĞAN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Dersin amacı: Tıbbi Biyokimya Yüksek Lisans eğitim-öğretim programının amacı; yüksek Lisans öğrencilerine bilimsel araştırmanın planlanması, bilimsel araştırmamalarda oluşacak hata kaynaklarını araştırılması, örneklemeyi yapabilmeyi, biyokimyasal verilerin analizini, yorumunu ve rapor yazmayı bilimsel araştırmalarda istatistiğin önemini ve kullanmasını öğretmek öğrenilmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği: Bilimsel araştırmanın planlamasını, araştırmalarda hata kaynaklarını, örneklemeyi, araştırma türleri ve dizgilemeyi, verinin analizini, yorumu ve rapor yazımını, bilimsel araştırmalarda istatistiğin önemini ve kullanımını içermektedir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yayın öncesi araştırmaya hazırlık yapmayı bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Araştırma tekniklerini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Araştırmanın niteliklerini bilir | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Örneklem hazırlanması ve seçimini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | |||
6 | Verilerden yayın oluşturmayı bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Araştırma sırasında uygulanacak etik ilkelerini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Araştırmanın proje haline getirilmesini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
9 | Yayın etiğini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
10 | İnsan çalışmalarında etik ilkelerini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
11 | |||
12 | Araştırma sırasında en sık yapılan hatalarını bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
13 | Araştırma gurupları, kontrol guruplarını oluşturmayı bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
14 | Araştırma sonunda istatistiksel yöntemlerini bilir. | Anlatım, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yayın öncesi araştırmaya hazırlık | |
2 | Araştırma teknikleri. | |
3 | Araştırmanın nicelikleri | |
4 | Örneklem hazırlanması ve seçimi. | |
5 | Verilerin analizi. | |
6 | Verilerden yayın oluşturma. | |
7 | Araştırma sırasında uygulanacak etik ilkeler. | |
8 | Araştırmanın proje haline getirilmesi. | |
9 | Yayın etiği | |
10 | İnsan çalışmalarında etik ilkeler. | |
11 | Deneysel ve bireysel çalışmalarda etik ilkeler. | |
12 | Araştırma sırasında en sık yapılan hatalar. | |
13 | Araştırma grupları, kontrol grupları. | |
14 | Araştırma sonunda istatistiksel yöntemler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Dr Mehmet Akdoğan Biyokimyasal verilerin kullanılması 2015 |
Ders Kaynakları | Kaynaklar: 1. Erhan Ayşan. İnternet desteğinde Bilimsel Malale ve Tez Yazımı 2. Muzaffer Üstdal, Kural Gülbahar. Bilimsel Araştırma nasıl yazılır. Beta Basım Yaın Dağıtım Aş. İstanbul, 1997. 3. Erhan Güzeldemir. Bilimsel yazı nasıl yazılmalı.Logos Tıp yayncılıkAnkara, 2003 4. Kadir Sümbüloğlu, Vildan Sümbüloğlu. Bilimsel araştırmalarda Biyoistatistik prensip ve yöntemlerinin bilinçli kullanımı Ankara, 2002. 5. Eymen U.E. SPSS 15.0 Veri analiz yöntemleri, istatistik merkezi, www.istatistikmerkezi.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir, bu bilgileri kullanır ve geliştirir. | ||||||
2 | Biyokimya alanına özgü cihaz ve aletlerin kullanımını bilir | ||||||
3 | Laboratuvar güvenliği, biyokimyasal yöntemler vb. temel laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır. | ||||||
4 | Basılı ve elektronik bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve Biyokimya ve ilişkili alanlardaki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilgi okur-yazarıdır. | ||||||
5 | Teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak özel çalışma alanına uygular, ilgili deneyleri planlar, deneysel yaklaşımları uygular. | ||||||
6 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel bir konuda seminer sunar. | ||||||
7 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Proje / Tasarım | 2 | 4 | 8 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 8 | 16 | 128 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Atölye) | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |