Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karşılaştırmalı Kamu Yönetimi | SBK 602 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HAMZA AL |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdulkadir AKSOY |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çeşitli ülkelerin kamu yönetimi sistemlerini, yönetsel uygulamalarını ve reform tecrübelerini karşılaştırmalı olarak incelemek |
Dersin İçeriği | Farklı ülkelerin kamu yönetimi sistemlerini, yönetsel uygulamalarını ve reform tecrübelerini karşılaştırmalı olarak incelenmesi ve değerlendirilmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kamu yönetiminde karşılaştırmalı analizin nasıl yapılacağına ilişkin yaklaşımları ve yöntemleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Farklı ülkelerin yönetsel yapıları ve uygulamalarını ele alarak bunları karşılaştırmalı olarak analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Ülkeler arasında reform tecrübeleri ve sonuçları konusunu değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Türk kamu yönetimi sistemini gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Küreselleşmenin ulusal yönetim yapıları ve işlevleri üzerinde etkilerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Türkiye’nin Avrupa Birliği ile olan uyum sürecinde karşılaştığı veya karşılaşması muhtemel olan yönetsel sorunları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı kamu yönetimi nedir? Karşılaştırmalı kamu yönetiminin gelişimi | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
2 | Ülkeler arasında politika transferi | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
3 | Karşılaştırmalı kamu yönetiminde yöntem | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
4 | İngiltere´nin merkezi yönetimi, yerel yönetimleri, personel sistemi, mali yapısı ve yönetsel reformları | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
5 | ABD´nin merkezi yönetimi, yerel yönetimleri, personel sistemi, mali yapısı ve yönetsel reformları | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
6 | Fransa´nın merkezi yönetimi, yerel yönetimleri, personel sistemi, mali yapısı ve yönetsel reformları | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
7 | İtalya´nın merkezi yönetimi, yerel yönetimleri, personel sistemi, mali yapısı ve yönetsel reformları | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
8 | ARA SINAV | |
9 | Japonya´nın merkezi yönetimi, yerel yönetimleri, personel sistemi, mali yapısı ve yönetsel reformları | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
10 | Almanya´nın merkezi yönetimi, yerel yönetimleri, personel sistemi, mali yapısı ve yönetsel reformları | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
11 | İspanya´nın merkezi yönetimi, yerel yönetimleri, personel sistemi, mali yapısı ve yönetsel reformları | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
12 | Rusya´nın merkezi yönetimi, yerel yönetimleri, personel sistemi, mali yapısı ve yönetsel reformları | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
13 | AB´yeni olan ülkelerin merkezi yönetimi, yerel yönetimleri, personel sistemi, mali yapısı ve yönetsel reformları (Türkiye ile karşılaştırmalı) | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
14 | Türkiye´nin merkezi yönetimi, yerel yönetimleri, personel sistemi, mali yapısı ve yönetsel reformları | Aşşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Güler, Birgül A. (2004), Kamu Yönetimi Ülke İncelemeleri, KAYUM: Ankara. Kutlu, Önder (2004), Kamu Reformu ve Yönetimin Yeniden Düzenlenmesi, Nobel: Ankara. Parlak, Bekir ve Cantürk Caner (2005), Karşılaştırmalı Siyasal ve Yönetsel Yapılar, Alfa Aktüel. İstanbul. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
1 | Yönetim bilimi, siyaset bilimi ve sosyoloji, hukuk bilimleri, kentleşme ve çevre sorunları alanlarında doktora derecesinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olma | X | |||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | ||||||
2 | Temel istatistik paket programlarını kullanabilme, yeni araştırma konuları kurgulayabilme, ilgili konularda araştırma yapabilmek için nitel ve nicel araştırma yöntemlerine hakim olma, bu doğrultuda akademik ve mesleki konularda araştırma yapabilme | ||||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
3 | Kaymakamlık, idari yargı hâkimliği, müfettişlik, denetmenlik, kontrolörlük ve uzman yardımcılığı gibi kamu yönetiminin kariyer alanlarında kendini geliştirme potansiyeline ve becerisine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
4 | Kamu kurum ve kuruluşları, siyasi kurumlar, özel sektör ve sivil toplum örgütlerinin insan kaynakları, halkla ilişkiler, mali yönetim ve denetim gibi yönetim alanlarının çeşitli düzeylerinde mesleki bilgi ve becerilerini geliştirme niteliğine sahip olma | X | |||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | ||||||
5 | Kazandığı kuramsal bilgi ile analiz tekniklerini kullanarak sorunlara ve olgulara çeşitli açılardan bakabilme, çözüm önerileri üretebilme, program ve karar taslaklarını hazırlayabilme yeteneğine sahip olma, alanıyla ilgili olarak yeni projeler üretebilme, bu projelerin uygulanması için seminer ve sunum gibi çalışmaları organize edebilme | ||||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | ||||||
6 | Ulusal ve uluslararası düzeyde yönetim, hukuk, siyaset, sosyoloji, kentleşme ve çevre sorunları konularında kuramsal ve uygulama alanlarında ortaya çıkan yenilikleri takip edebilme, bu alanlarla ilgili olarak yeni eser ve düşünceler meydana getirebilme, meydana getirdiği yayınlarla ilgili literatüre katkı sağlayabilme | ||||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | ||||||
7 | Takım çalışmasına uyumlu, takım yönetme becerisine sahip, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık, analitik düşünebilme yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
8 | Türkçe’yi iyi kullanma, iyi bir yazılı ve sözlü iletişime sahip olma , kendini doğru şekilde ifade edebilme ve empati yeteneğine sahip olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
9 | Mesleki ve bilimsel etik davranış ilkelerinin bilincinde olma | ||||||
10 | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile alanıyla ilgili literatüre hakim olma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Ödev | 70 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |