Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Öğretimde Planlama ve Değerlendirme | TMB 627 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞADİYE BERNA AYKAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretimde Planlama ve Değerlendirmenin kapsamlı olarak öğrenilmesi amaçlanmıştır |
Dersin İçeriği | Eğitici alanını ne kadar iyi bilirse bilsin, sahip olduğu bilgileri davranış olarak başakalarına kazandıramazsa başarı sağlayamaz. Sahip olduğu bilgilerin başkalarınca kazanımında eğiticinin örneklendirmeleri çeşitlendirebilme ve güncelleştirebilme için genel kültür bilgisine sahip olmasının gerekliliği kadar eğitici nosyonuna sahip olması gerekir. Bu yüzden öğretim sürecini planlama, çeşitlilik getirebilme, öğretim sürecini etkili kullanma, katılımcı öğretim ortamı düzenleme ve gelişimi izleme son derece önemlidir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Kaynak tarama ve ön okuma |
2 | Eğitim Programının Özellikleri | Kaynak tarama ve ön okuma |
3 | Eğitim Programının Öğeleri | Kaynak tarama ve ön okuma |
4 | Program Geliştirmenin Temelleri | Kaynak tarama ve ön okuma |
5 | Eğitim Programı Tasarımı | Kaynak tarama ve ön okuma |
6 | Program Tasarım Yaklaşımları | Kaynak tarama ve ön okuma |
7 | Program Geliştirme Modelleri | Kaynak tarama ve ön okuma |
8 | Program Geliştirme Modelleri II | Kaynak tarama ve ön okuma |
9 | Çalışma Planı | Kaynak tarama ve ön okuma |
10 | Çalışma Planı II | Kaynak tarama ve ön okuma |
11 | Hedefler - Hedef Davranışlar | Kaynak tarama ve ön okuma |
12 | Eğitim Durumları - Öğrenme ve Öğretme Süresi | Kaynak tarama ve ön okuma |
13 | Sınama Durumları | Kaynak tarama ve ön okuma |
14 | Programın Değerlendirmesi | Kaynak tarama ve ön okuma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öğretimde Planlama ve Değerlendirme, Leyla KüçükahmetNobel Akademi Yayınları ISBN:9789755916132 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 90 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 10 | 1 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 10 | 1 | 10 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Performans Görevi (Uygulama) | 10 | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |