Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Halkla İlişkiler | OPT 111 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Stratejik halkla ilişkiler yönetimi için gerekli teorik ve pratik bilgilerin verilmesi. |
Dersin İçeriği | Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı, doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek, farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir. Kurumsal iletişim, medya yönetimi, kriz yönetimi, sosyal sorumluluk, basın bültenleri ve özel organizasyonlar, kurum kimliği yönetimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Her dersin sonunda haftanın konusuyla ilgili vaka analizleri yapılacak ve teknolojik desteklerle öğrencilerin hazırladıkları sunumlar sınıfta paylaşılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğin, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, | Sınav , Ödev, |
2 | Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | İletişim, iç iletişim, medya yönetimi bilgelerine sahip olma | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Halkla İlişkiler departmanlarının yönetim fonksiyonlarını üstlenebilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Yazılı ve görsel iç ce dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme | ||
6 | Halkla ilişkilerde evrensel etik yasalarına inanır. | ||
7 | Sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilme |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Halkla İlişkiler kavramının tanımı | 1-2-3-4 |
2 | Halkla İlişkilere yakın kavramlar | 1-2-3 |
3 | Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi | 1 |
4 | Halkla İlişkilerde kullanılan araçlar | 1 |
5 | Kurum içi halkla ilişkiler | 1 |
6 | Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler | 1-8 |
7 | Halkla İlişkilerde Organizasyon | 6-7 |
8 | Kurumsal sosyal sorumluluk | 1 |
9 | Sponsorluk | 1 |
10 | Yıl içi sınav | |
11 | Kriz yönetimi ve Halkla İlişkiler | 1 |
12 | Kurumsal İletişim, Kurum Kimliği, Halkla İlişkilerde İmaj Oluşturma ve İmaj Yönetimi Dünyadan ve Türkiye’den Marka ve İmaj Örnekleri | 5-6-7 |
13 | SEMİNER ÇALIŞMASI | 1 |
14 | SEMİNER ÇALIŞMASI | 1 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Halkla İlişkiler Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
Ders Kaynakları | [1) Peltekoğlu, Filiz Balta; Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yaynları, İstanbul, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | X | |||||
2 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. | X | |||||
4 | Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak | X | |||||
5 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | ||||||
6 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | ||||||
8 | Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | ||||||
9 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | ||||||
10 | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | ||||||
11 | Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |