Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler OPT 111 1 2 + 0 2 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Ön Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. ÖMER ÖZİŞLİ
Dersi Verenler Doç.Dr. SABİHA SEVİNÇ ALTAŞ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Stratejik halkla ilişkiler yönetimi için gerekli teorik ve pratik bilgilerin verilmesi.

Dersin İçeriği

Halkla İlişkiler mesleğinin tanımı, doğuşu ve öneminin yanı sıra bu kavrama yakın diğer kavramlar incelenecek, farklar ortaya konulacak ve Halkla İlişkiler mesleğini icra edebilmek için gerekli temel bilgiler verilecektir. Kurumsal iletişim, medya yönetimi, kriz yönetimi, sosyal sorumluluk, basın bültenleri ve özel organizasyonlar, kurum kimliği yönetimi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. Her dersin sonunda haftanın konusuyla ilgili vaka analizleri yapılacak ve teknolojik desteklerle öğrencilerin hazırladıkları sunumlar sınıfta paylaşılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla İlişkiler bilim dalının doğuşunu, gerekliliğin, fonksiyonlarını anlama ve tanıyabilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Ödev,
2 Halkla İlişkilere yakın kavramları ve destekleyen diğer disiplinleri yakından tanıma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 İletişim, iç iletişim, medya yönetimi bilgelerine sahip olma Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Halkla İlişkiler departmanlarının yönetim fonksiyonlarını üstlenebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
5 Yazılı ve görsel iç ce dış iletişim araçlarını tasarlama ve uygulayabilme
6 Halkla ilişkilerde evrensel etik yasalarına inanır.
7 Sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışabilme
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Halkla İlişkiler kavramının tanımı 1-2-3-4
2 Halkla İlişkilere yakın kavramlar 1-2-3
3 Halkla İlişkilerin örgütlenme biçimi 1
4 Halkla İlişkilerde kullanılan araçlar 1
5 Kurum içi halkla ilişkiler 1
6 Halkla İlişkilerde Medya İle İlişkiler 1-8
7 Halkla İlişkilerde Organizasyon 6-7
8 Kurumsal sosyal sorumluluk 1
9 Sponsorluk 1
10 Yıl içi sınav
11 Kriz yönetimi ve Halkla İlişkiler 1
12 Kurumsal İletişim, Kurum Kimliği, Halkla İlişkilerde İmaj Oluşturma ve İmaj Yönetimi Dünyadan ve Türkiye’den Marka ve İmaj Örnekleri 5-6-7
13 SEMİNER ÇALIŞMASI 1
14 SEMİNER ÇALIŞMASI 1
Kaynaklar
Ders Notu

Halkla İlişkiler Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları

Ders Kaynakları

[1) Peltekoğlu, Filiz Balta; Halkla İlişkiler Nedir?, Beta Yaynları, İstanbul, 2009
[2]Asna Alaattin, Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, Pozitif Yay., İstanbul, 2006
[3] Zıllıoğlu, Merih, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul, 1993
[4]Kozanoğlu, Can, Cilalı İmaj Devri, İletişim Yayınları, İstanbul, 2001
[5]Kutal Metin, Halkla İlişkiler, Yurt Yayınları, İstanbul,2003
[6)Aydede, Ceyda, Halkla İlişkiler Kampanyaları, Mediacat Yayıncılık, İstanbul, 2001
[7]Tengimoğlu, Dilaver; Öztürk, Yüksel, İşletmelerde Halkla İlişkiler, Seçkin Yyayınları, İstanbul , 2011

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak X
2 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. X
3 Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. X
4 Alanı ile ilgili teşhise yönelik verilerin eldesi ve muhafazası ile ilgili bilgi ve beceriye sahip olmak X
5 Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak
6 Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. X
7 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak.
8 Tarihi değerlere saygılı, Sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak.
9 İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak.
10 Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak.
11 Kamu ve özel sektör kuruluşlarındaki alanı ile ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazandırmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 3 6
Performans Görevi (Uygulama) 1 6 6
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 75
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3
Dersin AKTS Kredisi 3