Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sensörler ve Transduserler | MEP 213 | 3 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. İSMAİL ZAFER TANRIVERDİ |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. İSMAİL ZAFER TANRIVERDİ, Öğr.Gör. MÜKREMİN AY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sensör ve transduserleri tanıma ve çalışma prensiplerini anlayabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
2 | Pozisyon, seviye, yer değişimi, hız, ivme ölçümü için gerekli sensörleri seçebilme ve kullanabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
3 | Kuvvet, gerilme, basınç, akış, sıcaklık, nem ve kimyasal prosesler için kullanılan sensörleri seçebilme ve kullanabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
4 | Canlı ve hareket dedektörleri, ışık, ışınım, elektromanyetik alan, güvenlik ve yangın dedektörlerini tanıma ve kullanabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sensör ve transduserlerde veri kazanımı, algılamanın fiziksel prensipleri | |
2 | Arabirim elektronik devreleri | |
3 | Pozisyon, seviye ve yer değişimi ölçümü | |
4 | Canlı ve hareket dedektörleri | |
5 | Hız ve ivme ölçümü | |
6 | Kuvvet ve gerilme sensörleri | |
7 | Basınç ve akış sensörleri | |
8 | Akustik sensörler | |
9 | Neme duyarlı ve kimyasal sensörler | |
10 | Yıl içi sınavı | |
11 | Işık ve ışınım dedektörleri | |
12 | Elektromanyetik alan dedektörleri | |
13 | Sıcaklık sensörleri | |
14 | Güvenlik ve yangın dedektörleri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1) Algılayıcılar Dönüştürücüler, Prof.Dr. Osman Gürdal, Nobel Yayın Dağıtım, 2000 2) Sensors and Transducers, Ian Sinclair, Butterworth-Heinemann, Great Bretain, 2001 3) Handbook of Modern Sensors: Physics, Designs, and Applications, Jacob Fraden, Springer, 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | |||||||
2 | X | ||||||
3 | |||||||
4 | X | ||||||
5 | |||||||
6 | |||||||
7 | |||||||
8 | X | ||||||
9 | X | ||||||
10 | X | ||||||
11 | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |