Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organızatıonal Psychology | ISL 342 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HASAN TUTAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İş ve örgüt alanında çalışanlarla ilgili problemlere bilimsel temelli çözümler bulmaya odaklanan örgütsel psikoloji, işgörenlerin iş ve örgütsel çevrelerini daha iyi anlamalarına katkı sağlayacağı ileri sürülebilir. Örgütsel psikoloji dersinin öğrencilerin iş ve örgüt çevrelerine daha kolay uyum sağlama ve örgütsel sahiplenme duygularına katkı sağlayacağı umulmaktadır. |
Dersin İçeriği | Örgütsel Psikolojiye Giriş, İşgören Moral ve Motivasyonu, Örgütsel İklim, Kültür ve Örgütsel Kültür, Örgütsel Sağlık, İş ve Yaşam Tatmini, Örgütlerde İnsan İlişkileri, Örgütlerde Güç ve Politika, Örgütsel Stres Yönetimi, Örgütsel Çatışma ve Çözümü, Mobbing ve Başa Çıkma, Örgütsel Sosyalleşme, Örgütsel Psikolojide Yeni Yaklaşımlar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci örgütsel psikoloji konusuna başlangıç yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Öğrenci moral ve motivasyon konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Öğrenci örgütsel iklim konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Öğrenci kültür ve örgütsel kültür konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Öğrenci örgütsel sağlık konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Öğrenci iş ve yaşam tatmini konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
7 | Öğrenci örgütte insan ilişkileri konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
8 | Öğrenci güç ve örgütsel politika konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
9 | Öğrenci örgütsel stresle başa çıkma konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
10 | Öğrenci örgütsel çatışma ve çözümü konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
11 | Öğrenci mobing ve başa çıkma konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
12 | Öğrenci örgütsel sosyalizasyon konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
13 | Öğrenci örgütsel psikolojide yeni yaklaşımlar konusunu anlamaya çalışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgütsel Psikolojiye Giriş | |
2 | İşgören Moral ve Motivasyonu | |
3 | Örgütsel İklim | |
4 | Kültür ve Örgütsel Kültür | |
5 | Örgütsel Sağlık | |
6 | İş ve Yaşam Tatmini | |
7 | Arasınav | |
8 | Örgütlerde İnsan İlişkileri | |
9 | Örgütlerde Güç ve Politika | |
10 | Örgütsel Stres Yönetimi | |
11 | Örgütsel Çatışma ve Çözümü | |
12 | Mobbing ve Başa Çıkma | |
13 | Örgütsel Sosyalleşme | |
14 | Örgütsel Psikolojide Yeni Yaklaşımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Tutar, Hasan, (2014) Örgütsel Psikoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara |
Ders Kaynakları | Vergiliel Tüz, Melek ve Sabuncuoğlu, Zeyyat (2008) Örgütsel Psikoloji, Aktüel Yayınları, Tutar, Hasan, (2014) Örgütsel Psikoloji, Seçkin Yayıncılık, Ankara, Keser, Aşkın (2014), Çalışma Psikolojisi, Ekin Yayıncılık, Bursa |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. | X | |||||
2 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
3 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. | X | |||||
4 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
6 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
7 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. | X | |||||
8 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. | X | |||||
9 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
11 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. | X | |||||
14 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | X | |||||
15 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |