Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Productıon Systems | ISL 308 | 6 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere işletmeler için rekabette önemli fonksiyonlardan birisi olan üretimle ilgili stratejik, taktik ve operasyonel düzeyde kararlar almayı öğretmektir. |
Dersin İçeriği | İş yeri düzenleme, Üretim planlama, tedarik zinciri yönetimi, proje yönetimi ve iş çizelgeleme ve sıralama |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Verimli ve etkili bir işyeri düzenlemesinin nasıl yapılacağını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Yöntem ve zaman analizi yapar ve iyileşme önerileri geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Bütünleşik üretim planı hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Malzeme ihtiyaç planı için gerekli girdileri tanımlar ve malzeme ihtiyaç planı hazırlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
5 | Tedarik zinciri yönetimini tanımlar ve tedarik zinciri yönetiminin iyi işlemesi için gerekli şartları tarif eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | PERT ve CPM uygulamaları yapar, bir projenin maliyeti göz önünde bulundurarak hızlandırılmasını hesaplar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
7 | İşlerin hangi kriterlere göre sıralanacağını tanımlar | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İşyeri Düzenleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
2 | İşyeri Düzenleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
3 | İş Analizi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
4 | Bütünleşik Planlama | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
5 | Bütünleşik Planlama | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
6 | Malzeme İhtiyaç Planlaması | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
7 | Malzeme İhtiyaç Planlaması | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
8 | Tedarik Zinciri Tasarımı | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
9 | ARA SINAV | |
10 | Tedarik Zinciri Bütünleşmesi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
11 | Proje Yönetimi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
12 | Proje Yönetimi | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
13 | Sıralama ve Çizelgeleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
14 | Sıralama ve Çizelgeleme | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Krajewski, L.J., Ritzman, L.P. ve Malhotra, M.K. (2013), Operations Management, 9/E, Pearson Publishing. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. | X | |||||
2 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
3 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. | X | |||||
4 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
6 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
7 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. | X | |||||
8 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. | X | |||||
9 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
11 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. | X | |||||
14 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | X | |||||
15 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 2 | 4 | 8 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,28 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |