Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Socıology Of Organızatıonal | ISL 341 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRAH ÖZSOY |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Örgüt Sosyolojisi dersinin amacı, öğrencilerin işletme örgütlerinin içinde yaşadıkları toplumu ve tüm paydaşları tanımak, işletme-toplum ve paydaşlar üçlüsü arasındaki ilişkileri analiz edebilme yeteneğini artırmaktır. |
Dersin İçeriği | Ders içerik olarak; Örgütü ve çevresini tanımlar ve örgütün toplum ve paydaşları arasındaki ilişkileri analiz eder, sektörel ve kültürel farklılıkları ön plana çıkarabilen örnek olayları kullanarak konuların işlenişi sağlanır. Araştırma yaparak seçtiği örgütün, içinde yaşadığı toplumun kültürel ve ekonomik boyuttaki özelliklerini analiz eder. Örgütün dış ve iç çevresindeki örgütler ve yapıları hakkında bilgiler edinir. Örgütün uluslararası çevresi konusunda Dünya´daki işletme örneklerini analiz eder. Örgüt kuramları hakkında teorik bilgi edinir. Örgütlerin yaşamı ve tarihçesi konusunda teorik bilgi edinir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Örgüt Kavramını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
2 | Sosyoloji Kavramını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
3 | Örgüt ve Sosyoloji İlişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
4 | Örgüt ve Toplumsal Yapı İlişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
5 | Örgüt ve Toplumsal Gruplar konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
6 | Örgüt ve Toplumsal Kurumlar konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
7 | Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
8 | Toplum ve Kültür konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
9 | Toplumsal Davranış Örüntüleri konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
10 | Örgütsel ve Toplumsal Değişme konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
11 | Örgüt ve Sosyal Kontrol konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
12 | Örgüt ve Toplumsal Cinsiyet konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
13 | Örgüt ve Uluslararası Çevresi konusunu öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt Kavramı | |
2 | Sosyoloji Kavramı | |
3 | Örgüt ve Sosyoloji İlişkisi | |
4 | Örgüt ve Toplumsal Yapı İlişkisi | |
5 | Örgüt ve Toplumsal Gruplar | |
6 | Örgüt ve Toplumsal Kurumlar | |
7 | Arasınav | |
8 | Toplumsal Statü ve Toplumsal Rol | |
9 | Toplum ve Kültür | |
10 | Toplumsal Davranış Örüntüleri | |
11 | Örgütsel ve Toplumsal Değişme | |
12 | Örgüt ve Sosyal Kontrol | |
13 | Örgüt ve Toplumsal Cinsiyet | |
14 | Sonuç ve Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Öncü, Ayşe (1982) Örgüt Sosyolojisi, Turhan yay.,Ankara, Weber, Max (2006). Sosyoloji Yazıları (Çev.Taha Parla), İletişim yay., İstanbul, 2006 Bozkurt, Veysel (2007) Değişen Dünyada Sosyoloji, Ekin Kitabevi Yayınları Özkalp, Enver ve Kırel, Çiğdem (2011) Örgütsel Davranış, Ekin yay., Bursa Memet Zencirkıran (2012), Örgüt Sosyolojisi Dora Yayınları, Giddens, Anthony (2013) Sosyoloji & Başlangıç Okumaları, Say Yayınları Bozkurt, Ömer, Örgüt Sosyolojisi için Öncüller. TODAİE |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. | X | |||||
2 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
3 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. | X | |||||
4 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
6 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
7 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. | X | |||||
8 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. | X | |||||
9 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
11 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. | X | |||||
14 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | X | |||||
15 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |