Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Innovatıon and New Product Develop. ISL 323 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HAYRETTİN ZENGİN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Yusuf ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı lisans seviyesindeki öğrencilerin yeni ürün geliştirme sürecine ilişkin kavramsal ve uygulamaya yönelik bilgilerini zenginleştirmektir. Yeni ürün fikrinin yaratılmasından ürünün üretilip pazara sunulmasına kadar olan bütün aşamalar ele alınmakta ve yeni ürün geliştirme süreci boyunca kullanılan teknikler hakkında bilgiler verilmektedir.
Dersin İçeriği
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yeni ürün konusundaki temel kavramları değerlendirebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Sınav , Ödev,
2 Yeni ürün geliştirme sürecini farklı boyutlarla ele alıp yorumlayabilme Anlatım, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 Yeni ürün geliştirme sürecine etki eden sosyo-kültürel faktörleri irdeler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
4 Yeni ürün geliştirme süreci ile ilgili farklı stratejileri analiz edebilme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
5 Yeni ürün geliştirme ile sağlanan değer yaratımını irdeler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
6 Yeni ürünün başarısızlık nedenlerine ilişkin öneriler getirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yeni ürün kavramı ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
2 Yeni Ürünün önemi ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
3 İşletmeleri yeni ürün geliştirmeye iten nedenler ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
4 Yeni ürün geliştirme sürecine ilişkin temel kavramlar ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
5 Yeni ürün geliştirme sürecine etki eden faktörler ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
6 Yeni ürün fikirlerinin oluşturulması ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
7 Fikirlerin gözden geçirilmesi ve süzülmesi ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
8 Kavram geliştirme ve iç test ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
9 Ara Sınav
10 Pazar analizi ve ekonomik analiz ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
11 Prototip ürün ve pazar testi ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
12 Ürünün pazara sunulması ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
13 Yeni ürün ile sağlanan değer yaratımı ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
14 Yeni ürün başarısızlık nedenleri ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
Kaynaklar
Ders Notu ANNACCHINO Mark A. (2003), New Product Development:From Initial Idea To Product Development, Elsevier,Butterworth Heinemann Publication
Ders Kaynakları THOMAS Robert J. (1993), New Product Development: Managing and Forecasting for Strategic Success
KUMAR Sameer and Promma Phrommathed (2005), New Product Development: An Empirical Study of the Effects of Innovation Strategy, Organizational Learning and Market Conditions, Springer
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. X
2 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
3 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. X
4 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
5 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
6 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. X
7 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. X
8 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. X
9 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
11 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. X
14 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. X
15 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 5
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 10 10
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5