Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organızatıonal Behavıour | ISL 204 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ahmet KARAKİRAZ |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, iletişim, öğrenme, motivasyon, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, güdüleme, iş tatmini, tutumlar, gruplar, liderlik, iletişim, çatışma, stres ve zaman yönetimi gibi konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yönetim sürecinde örgütsel davranışın gelişimini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Algılama, atfetme ve öğrenme teorilerini örnekler vererek açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
3 | Tutumlar ve grup dinamiklerini örnekler ile özetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
4 | Liderlik teorilerini ve iletişim çeşitlerini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
5 | Çatışma, stres ve zaman yönetimini bilir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
6 | Yıldırma ve Tükenmişlik teorilerini örnekler vererek anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Motivasyon Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | İş Tatmini | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Liderlik ve Liderlik Teorileri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Çatışma Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Stres Yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Örgütsel Bağlılık | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | ARA SINAV | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | Örgütsel Güven | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
9 | Örgütsel Adalet | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Psikolojik Sözleşme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Örgütsel Vatandaşlık Davranışı | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | İşkoliklik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | Yıldırma (Mobbing) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Tükenmişlik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Özen Kutanis, Rana (2014) Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, 6. Baskı, Sakarya Kitabevi Yay., Sakarya. |
Ders Kaynakları | Bauer, Talya ve Erdoğan, Berrin, , An Introduction to Organizational Behavior, 2012, (http://lardbucket.org). Robbins, S. 2001. Organizational Behavior. New Jersey: Prentice-Hall Inc. Özen Kutanis, R. 2016, Türkiye'de Örgütsel Davranış Çalışmaları II, Gazi Kitabevi, Ankara. Özen Kutanis, R. 2015, Türkiye'de Örgütsel Davranış Çalışmaları I, Gazi Kitabevi, Ankara. Özkalp, E. 2000. Davranış Bilimlerine Giriş. Eskişehir:Anadolu Üniv. Açık Öğretim Fak.Yay |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. | X | |||||
2 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. | X | |||||
3 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. | X | |||||
4 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. | X | |||||
5 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. | X | |||||
6 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. | X | |||||
7 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. | X | |||||
8 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. | X | |||||
9 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. | X | |||||
10 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. | X | |||||
11 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. | X | |||||
13 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. | X | |||||
14 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. | X | |||||
15 | İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 7 | 7 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 106 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |