Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Internet Marketıng ISL 328 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Yusuf ARSLAN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Tecnological improvements has been recognized by business life with internet usage. This, encorages new business areas to working place. İnternet marketing, in this manner, is a new concept for business people. Therefore, knowledge missing will be increased by this course.
Dersin İçeriği Communication technology and İnternet will be tought in this course. İmprovement of İnternet, internet opportunities in terms of marketing, marketing problems in the İnternet and solutions seeking, İnternet as a marketing intermediary, İnternet as an advertisement and Sales intermediary, Benchmarking İnternet with other mediums.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 To use management and technological medhods as MIS for Analitical Thinging. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
2 To operate interdisiplinmary team work Anlatım, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
3 To demonstrate Lifetime learning behavior as an innovator and enterpreneur Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
4 To use ability for communication Anlatım, Tartışma, Gösteri, Sınav , Ödev,
5 To use internet opportunities Anlatım, Gösterip Yaptırma, Sınav , Ödev,
6 To apply İnternet capabilities for marketing Anlatım, Grup Çalışması, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnternet as a direct marketing intermediary Chapter 1
2 Beginning of the İnternet Chapter 1
3 Markets in the İnternet Chapter 2
4 Superiority of the İnternet Marketing Chapter 3
5 Structure for İnternet Marketing Chapter 4
6 Marketing Process via İnternet Chapter 5
7 İmprovement of Marketing Mix in terms of İnternet Chapter 6
8 Virtual Shopping Models Chapter 7
9 Midterm Exam
10 Marketing Strategies in the İnternet Chapter 8
11 Marketing researches in the İnternet Chapter 9
12 Advertising in the İnternet Chapter 10
13 Marketing Aplications in the İnternet Chapter 11
14 Facing Problems in the İnternet Chapter 12
Kaynaklar
Ders Notu Hanson, Ward (2000) Principles of İnternet Marketing,New York: South-Western College Publishing.Jones, Steve, (1999), Doing İnternet Research, London: Saga Publishing İnc.Kırçova, İbrahim, (1999), İnternette Pazarlama, İstanbul: Beta Yayın Dağıtım A.Ş.
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. X
2 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
3 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. X
4 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
5 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
6 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. X
7 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. X
8 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. X
9 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
11 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. X
14 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. X
15 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5