Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Retaıl Management ISL 324 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK
Dersi Verenler Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK,
Dersin Yardımcıları Arş.Gör.Emre Yıldırım
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Perakendeci, Perakendecilik ve Perakende Satış Kavramı, Perakendeci İşletme Tipleri; Dünya’da Perakendecilik, Perakendecilik Yönetim Stratejisi, Perakendecilik Sektöründe Rekabet ve Yeni Stratejiler, Perakende Yönetiminde Departmanlar ve İşleyiş, Perakende Yer Seçimi, Mağaza Planlama, Fiyatlandırma, Perakende İletişim Karması ve elektronik perakendecilik kavramlarının öğrenciye aktarılmasıdır.
Dersin İçeriği Bu derste perakende ile ilgili temel kavramlar, Perakendeciliğin gelişimi, ve Perakendecilik stratejileri ile ilgili genel bilgileri güncel gelişmeler ışığında ele alınacaktır
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Perakendecilik kavramını tanımlar Anlatım, Tartışma, Sınav ,
2 Perakendecilikte Rekabet Stratejileri hakkında bilgi sahibi olur ve uygulamadan örnekler verir. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma faaliyetlerini analiz eder. Anlatım, Tartışma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Perakendeci, Perakendecilik ve Perakende Satış Kavramı Aydın, Kenan, (20010), Perakende Yönetiminin Temelleri,Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
2 Perakendeci İşletme Tipleri Aydın, Kenan, (20010), Perakende Yönetiminin Temelleri,Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
3 Tüketici Satın Alma Davranışları Aydın, Kenan, (20010), Perakende Yönetiminin Temelleri,Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
4 Perakendecilik Sektöründe Rekabet ve Yeni Stratejiler Aydın, Kenan, (20010), Perakende Yönetiminin Temelleri,Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
5 Perakende Kuruluş Yerleri ve Perakende Yer Seçimi Aydın, Kenan, (20010), Perakende Yönetiminin Temelleri,Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
6 Mağaza Planlama, Tasarım, Sunum ve Görsel İletişim Aydın, Kenan, (20010), Perakende Yönetiminin Temelleri,Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
7 Ürün Çeşitlendirmesinin Planlanması Aydın, Kenan, (20010), Perakende Yönetiminin Temelleri,Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
8 Perakendeci Markası Kılıç ve Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri
9 ARASINAV
10 Satın Alma Sistemleri Aydın, Kenan, (20010), Perakende Yönetiminin Temelleri,Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
11 Fiyatlandırma
12 Perakende İletişim Karması Aydın, Kenan, (20010), Perakende Yönetiminin Temelleri,Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi
13 Elektronik Perakendecilik Tek, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi,
14 Müşteri İlişkileri Yönetimi Odabaşı, Yavuz (2010), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi
Kaynaklar
Ders Notu Aydın, Kenan (2010) Perakende Yönetiminin Temelleri, Nobel Yayınları, Ankara
Ders Kaynakları Michael Levy, Barton Weitz (2007), Retailing Management, McGraw-Hill/Irwin, Boston.
Krafft, Manfred ve Murali K. Mantrala (2006), Retailing in The 21st Century : Current and Future Trends, Springer, Berlin
Tek, Ömer Baybars ve Fatma Demirci Orel (2008), Perakende Pazarlama Yönetimi, Birleşik Matbaacılık, İzmir
Varinli, İnci (2008), Marketlerde Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara
Serkan Kılıç ve Hakan Altıntaş (2010), Özel Markaların Pazarlama Stratejileri, Sistem Yayıncılık
Odabaşı, Yavuz (2010), Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi, Sistem Yaıncılık, 2010
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. X
2 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
3 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. X
4 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
5 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
6 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. X
7 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. X
8 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. X
9 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
11 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. X
14 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. X
15 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 10
1. Performans Görevi (Seminer) 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 128
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,12
Dersin AKTS Kredisi 5