Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
E-Commerce ISL 327 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ,
Dersin Yardımcıları Res.Asst.Emre YILDIRIM
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı This course aims to train students to do business in electric environment and complete lack of knowledge in this area via wide variety of knowledge.
Dersin İçeriği History of Internet, E-Marketing, New Product Development in Electronic Environment, E-Pricing, E-Commercial, E-Communication, E-Branding,B2B, B2C, C2C, E-Government, E-Pay Methods, E-Pay Methods, Safety in Electronic Environment, Application of E-Trade Web Sites.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Interprets current developments in modern methods and technology of business management with its local, international and global dimensions. Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
2 Understands conducting business in electronic environment Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
3 Evaluates strategies for E-Trade models Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
4 Understands developing new product design in electronic environment Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
5 Understands pricing in electronic environment Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
6 Questionies safety problems in electronic environment Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
7 Understands the history of internet Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
8 Questionizes risk and success in new ecosystem Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
9 Evaluates national and international threats Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
10 Interprets cybercliffs Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
11 Evaluates B2B model Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
12 Evaluates B2C model Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
13 Evaluates C2C model Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
14 Interprets E-Marketing and E-Commercial Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
15 Interprets E-Trade website applications Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 History of Internet
2 E-Marketing
3 New Product Development in Electronic Environment
4 E-Pricing
5 E-Commercial, E-Communication, E-Branding
6 B2B
7 B2C
8 C2C
9 Midterm Exam
10 C2B
11 E-Government
12 E-Pay Methods
13 Safety in Electronic Environment
14 Application of E-Trade Web Sites
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. X
2 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
3 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. X
4 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
5 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
6 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. X
7 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. X
8 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. X
9 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
11 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. X
14 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. X
15 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Ödev 15
2. Ödev 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 2 15 30
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5