Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Negotıatıon Technıques ISL 321 5 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Res.Asst. Merve TÜRKMEN
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Help students to gain the necessary skills and capabilities to improve students’ negotiation and communication performance in daily business negotiations and day to day interactions.
Dersin İçeriği Definition of the concept of negotiation and other relevant concepts, factors influencing negotiation outcomes, negotiation process as well as the topics associated with it, leadership skills, time and meeting management skills and necessary capabilities, and negotions techniques and strategies
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Differentiates the concept of negotiation from other relevant concepts Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
2 Understands and capable of implementing the fundamental principles of negotiation Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav ,
3 Analyzes the negotiation process and manages it Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Sınav ,
4 Knows and uses the basic communication skills and capabilities Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Sınav ,
5 Capable of applying the principles of meeting management Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Sınav ,
6 Shows the skills of time management Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav ,
7 Conducts the necessary analysis for negotiation and manages the negotiation process Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Sınav ,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 The concept of negotiation and relevant concepts
2 Negotiaotion process
3 Negotiation and conflict management
4 Attributes associated with effective negotiators
5 Principles of persuasion
6 Basic communication skills
7 Verbal communication
8 Non-verbal communiation
9 Mid-term exam
10 Meeting management in negotiations
11 Time management in negotioations
12 Physical arrangements in negotiation process
13 Negotiation techniques
14 Advanced negotiation techniques
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İşletmelerin üretim,pazarlama,yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonları alanında gereken bilgilere sahip olmak. X
2 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda ekip çalışması yapar ve ekibi ile bilgilerini paylaşır. X
3 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı konularda sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm yolları sunar. X
4 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda araştırma ve çalışma yapar, projelere katkı verir ve sorumluluk alır. X
5 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda işletmenin amaç ve hedeflerini belirleyebilir. X
6 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu bilgileri sorgular. X
7 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sürekli kendini yenileme gerektiğine inanır ve gereğini yapar. X
8 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak sahip olduğu birikimini ve önerilerini her türlü iletişim aracını kullanarak aktarabilir, gerektiği durumlarda bunu en az bir yabancı dili kullanarak yapar. X
9 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgli olarak mesleki paylaşıma ve dayanışmaya açıktır. X
10 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarla ilgili olarak gereken bilgi teknolojilerini kullanabilir. X
11 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır. X
12 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda paydaşlarla ilişkileri analiz eder ve yürütür. X
13 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda yenilikleri takip eder ve ekibini teşvik eder. X
14 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlarda çalıştığı kurumun konumunu sorgular ve öneriler sunar. X
15 İşletmenin üretim, pazarlama, yönetim ve muhasebe-finans fonksiyonlarından görev aldığı alanlar yanında sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, çevresel ve kültürel değerleri koruma, iş sağlığı ve güvenliğine önem verme konusunda gerekli bilince sahiptir. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 15 15
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
Dersin AKTS Kredisi 5