Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seminer (Dr) TEG 600 0 2 + 0 2 6
Ön Koşul Dersleri

DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA

Önerilen Seçmeli Dersler

NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

NİCEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. MURAT İSKENDER
Dersi Verenler Prof.Dr. FATİME BALKAN KIYICI, Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK, Prof.Dr. MURAT İSKENDER, Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR, Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Erol Uğur; Arş. Gör. Betül Düşünceli

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin araştırma ve rapor hazırlama yeteneklerini geliştirmek. Tez konusu belirleme ve hazırlamalarını sağlamak

Dersin İçeriği

Bilimsel araştırma nedir?

Araştırmada konu seçimi

Araştırma yönteminin seçimi

Araştırmanın amaç ve hedeflerini belirleme

Araştırma konusunun sunumu

Araştırma raporu nasıl hazırlanır?

Araştırma raporunda bulunması gereken bölümler

Araştırma raporu nasıl düzenlenir?

Araştırma raporu nasıl sunulur?

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kaynaklara dayalı bireysel ve takım halinde eğitim alanında araştırma, iletişim, sunum becerileri kazanmış olacaktır . Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
2 Tez yazma ve sunum yapma ile ilgili kavramları, teorik ve pratik yönetim süreçlerini tanımlayacak, ilişkileri kavrayabilecek, uygulayabilecektir. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
3 Hakim olduğu bir konuyu veya tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde konuşabilme, anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirecektir. Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
4 Konferans ve sunum tekniklerini izlemeyi, tartışabilmeyi ve kaynak araştırma ve yönetiminde etkinlik kazanacaktır. Alıştırma ve Uygulama, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Bilimsel araştırma nedir? Balcı, A. (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara
2 Araştırmada konu seçimi Balcı, A. (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara
3 Araştırmada konu seçimi Büyüköztürk Ş. ve diğerleri (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara.
4 Araştırma yönteminin seçimi Büyüköztürk Ş. ve diğerleri (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara.
5 Araştırma yönteminin seçimi Tabachnick, B. G, & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th Edition). Boston : Pearson.
6 Araştırmanın amaç ve hedeflerini belirleme Tabachnick, B. G, & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th Edition). Boston : Pearson.
7 Araştırmanın amaç ve hedeflerini belirleme Tabachnick, B. G, & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th Edition). Boston : Pearson.
8 Ara sınav Tabachnick, B. G, & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th Edition). Boston : Pearson.
9 Araştırma raporu nasıl hazırlanır? Day, Robert, A. (2005). Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır?, Tübitak Yayınları, Ankara
10 Araştırma raporu nasıl hazırlanır? Day, Robert, A. (2005). Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır?, Tübitak Yayınları, Ankara
11 Araştırma raporunda bulunması gereken bölümler Day, Robert, A. (2005). Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır?, Tübitak Yayınları, Ankara
12 Araştırma raporu nasıl düzenlenir? Day, Robert, A. (2005). Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır?, Tübitak Yayınları, Ankara
13 Araştırma raporu nasıl sunulur? Day, Robert, A. (2005). Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır?, Tübitak Yayınları, Ankara
14 Final Sınavı Day, Robert, A. (2005). Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır?, Tübitak Yayınları, Ankara
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1) Tabachnick, B. G, & Fidell, L. S. (2013). Using multivariate statistics (6th Edition). Boston : Pearson.

2) Balcı, A. (2006). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntem, Teknik ve İlkeler, PegemA Yayıncılık, Ankara

3) Day, Robert, A. (2005). Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır?, Tübitak Yayınları, Ankara

4) Büyüköztürk Ş. ve diğerleri (2008). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, PegemA Yayıncılık, Ankara.

5) Ural A. ve Kılıç İ. (2005). Bilimsel Araştırma Süreci ve SPSS ile veri analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
2 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretibilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
4 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
5 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
6 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
7 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)