Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fotoğraf ve Temsil Sınırları GIT 518 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SUZAN ORHAN
Dersi Verenler Doç.Dr. SUZAN ORHAN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Fotoğrafik temsili tartışmak ve kültürel yönünü anlamak.

Dersin İçeriği

Temsil kavramı; fotoğrafik temsilin niteliği; fotoğraf estetiği ve fotoğraf kültürü.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Mimesis ve temsil kavramlarını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
2 Fotoğrafik temsilin özelliklerini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Fotoğrafik temsilin sınırlarını belirler. Anlatım, Sözlü Sınav,
4 Etno-fotoğrafı, savaş fotoğrafını ve belgesel fotoğrafı görsel kanıt olarak olarak kullanır. Anlatım, Gösteri, Ödev,
5 Çağdaş sanatı fotoğraf ile birlikte değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
6 Temsil krizi tartışmalarında fotoğrafın etkisini tanımlayabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Mimesis, temsil ve fotoğrafik temsilin niteliği. Roger Scruton, Photography and Representation, Critical Inquiry, 7:3, 1981: Spring, p: 577-603
2 Fotoğraf kuramına kısa bir bakış. Susie Linfield, Acımasız Aydınlık (Fotoğraf ve Politik Şiddet), Çeviri: M. Emir Uslu, Espas Kuram Sanat Yayınları, İstanbul 2013
3 Terry Barrett’in fotoğraf kategorileri. Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, Hayalperest Yayınevi, İstanbul 2012
4 Temsili bir sanat formu olarak fotoğraf. Robert Wicks, Photography As A Representational Art, British Journal Of Aesthetics, 29:1 – 1989: Winter
5 Etno-Fotoğraf ve görsel kanıt. Stuart Hall (edt.), Representation: Cultural Representation And Signifying Practices, Sage Publication, London 2003
6 Değerlendirme sınavı Bütün makaleler
7 Yeni savaşlar ve yeni savaş fotoğrafı Susan Sontag, Başkalarının Acısına Bakmak, Çeviri: Osman Akınhay, Agora Kitaplığı, İstanbul 2004
8 Belgesel fotoğrafın sınırları. Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011
9 Postmodern fotoğraf nedir? Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011
10 Portre fotoğrafı mümkün mü? Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya,Altıkırkbeş Yayın, 3.Baskı, İstanbul 2000
11 Piyasa ve sanat kurumlarının fotoğrafla ilişkisi Güncel makaleler, http://www.e-skop.com/skopyazar/ali-artun/5500
12 Contemporary art and photography Arthur C. Danto, Sanatın Sonundan Sonra (Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi), Çeviri: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2010
13 Fotoğraftan sonra veya temsil krizi tartışmaları ve fotoğraf Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011
14 Genel değerlendirme Bütün makaleler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1)Terry Barrett, Fotoğrafı Eleştirmek (İmgeleri Anlamaya Giriş), Çeviri: Yeşim Harcanoğlu, Hayalperest Yayınevi, İstanbul 2012
2)Susie Linfield, Acımasız Aydınlık (Fotoğraf ve Politik Şiddet), Çeviri: M. Emir Uslu, Espas Kuram Sanat Yayınları, İstanbul 2013
3)Quentin Bajaq, Fotoğraftan Sonra (Analog Fotoğraftan Dijital Devrime), Çeviri: Marşa Franco, Yapı Kredi Yayınları Genel Kültür Dizisi, İstanbul 2011
4)Roland Barthes, Camera Lucida, Çeviri: Reha Akçakaya,Altıkırkbeş Yayın, 3.Baskı, İstanbul 2000
5)Susan Sontag, Fotoğraf Üzerine, Çeviri: Reha Akçakaya, Altıkırkbeş Yayın, İstanbul 1993
…………………….. Başkalarının Acısına Bakmak, Çeviri: Osman Akınhay, Agora Kitaplığı, İstanbul 2004
6)Stuart Hall (edt.), Representation: Cultural Representation And Signifying Practices, Sage Publication, London 2003
7)Roger Scruton, Photography and Representation, Critical Inquiry, 7:3, 1981: Spring, p: 577-603
8)Arthur C. Danto, Sanatın Sonundan Sonra (Çağdaş Sanat ve Tarihin Sınır Çizgisi), Çeviri: Zeynep Demirsü, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 2010
9)Robert Wicks, Photography As A Representational Art, British Journal Of Aesthetics, 29:1 – 1989: Winter
10) Kendall L. Walton, Mimesis As Make-Believe, On The Foundations Of The Representational Arts, Harvard University Press, 1990

Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Kısa Sınav 50
1. Ara Sınav 50
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 7 112
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6