Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Sağlığı Hemşireliği | HTP 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okul sağlığının önemini ve okul sağlık hizmet hizmetlerinin kapsamını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Tarihçe, Okul sağlığının tanımı, Dünyada ve Türkiyede okul sağlığının yeri, Okul sağlığı hemşireliği, Okul sağlığı hemşirenin rol ve sorumlulukları, Okul çocuğunun özellikleri, Okul sağlığı çocuklardaki akut sorunlar, Okul sağlığı çocuklarındaki kronik sorunlar, Okul çocuklarında riskli davrananışlar (Sigara, alkol kullanımı, Cinsel davranışlar), Okul çocuklarında riskli davranışlar (Beslenme bozuklukları, Yetersiz fiziksel aktivite), Okulda şiddet, Okul sağlığını geliştirme programları, Okul sağlık ofisinin dizaynı, Güvenli okul çevresi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul sağlığının tanımlamaları ve okul sağlık hizmet ekibini sıralamalarını sağlanır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
2 | Okul sağlığı kapsamında yer alan hizmetleri öğrenmelerini sağlamaktır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, |
3 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri ve sorunlarına yönelik primer, sekonder ve tersiyer koruma önlemlerini alabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Okul çevresinin fizik koşullarını değerlendirip düzenleyebilir, 5. Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Okul çocuğu ve ailesi, okul çalışanlarına bireysel danışmanlık yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Okul sağlık kayıtlarını tutabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul sağlığı tanımı ve içeriği | |
2 | Okul sağlığı ekibi | |
3 | Öğrencilerin sağlık muayeneleri ve izlemleri | |
4 | Okulda beslenme programları | |
5 | Okulda fizik egzersiz programları | |
6 | Öğrencilerin sosyal gelişimlerinin sağlanması | |
7 | Öğrencilerin yaralanmalardan korunması | |
8 | Çalışan sağlığının korunması ve geliştirilmesi | |
9 | Okul çevre sağlığı | |
10 | Okul sağlığı hizmetinin kapsamı | |
11 | Toplumda sağlık hizmetleri içinde okul sağlığı hizmetleri | |
12 | Toplumun okul sağlığı hizmetlerine katılımı | |
13 | Okul sağlığı politikası | |
14 | Genel Tartışma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özcebe H, Ulukol B, Mollahaliloğlu S, Yardım N ve Kahraman F (eds). Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzısıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzısıhha Mektebi Müdürlüğü. Yücel Ofset, Ankara, 2008. Özcebe H. Okullarda Sağlık Hakkı. Eğitimde Hakkı ve Eğitimde Haklar-Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi. 215-288. ERG. Yelken Basım, İstanbul, Mart 2009. Murray NG, Low BJ, Hollis C, Cross AW, and Davis SM. Coordinated school health programs and academic achievement: a systematic review of the literature. Journal of School Health. November 2007;77(9):589-600. WHO Europe. Schools for Health in Europe. http://ws10.e-vision.nl/she_network/index.cfm. Lohrmann DK. A complementary ecological model of the coordinated school health program. Public Health Reports. 2008;123(6):695?703. Reprinted withpermission. Association of Schools of Public Health |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | ||||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | ||||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | ||||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | ||||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |