Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Seç. Spr. Bil. (Çocuk ve Gençlerde Spor) BES 033 0 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÇETİN YAMAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk ve spor ile ilgili kavramları açıklayabilmelerini hedeflemektedir.
Dersin İçeriği Bu ders, çocuk gelişimi dönemlerini, çocuk antrenmanı periyotlamasını, antrenman süresince göz önünde bulundurulması gerekenleri ve egzersizin gelişim üzerinde nasıl bir etkiye sahip olduğunu kapsar.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çocuk ve spor ile ilgili kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 Çocuk ve spor ile ilgili görüşler sunabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
3 Çocuk gelişimi kavramını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
4 Çocuk gelişimi dönemlerini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
5 Çocuklarda hareket eğitimini bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
6 Çocuk antrenmanının nasıl uygulandığını bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuk ve spor ile ilgili kavramlar
2 Çocuk ve spor ile ilgili görüşler
3 Çocuk gelişimi (Somatik, Motor, Duyusal, Sosyal, Ahlak)
4 Çocuk gelişimi dönemleri
5 Çocuklarda hareket eğitimi
6 Çocuk antrenmanı
7 Çocukluk döneminde egzersizin büyüme ve gelişme üzerine etkisi
8 Çocuklarda fiziksel ve fizyolojik kapasite
9 Kondisyonel ve motor özellikleri
10 Psikomotor gelişim dönemleri, özellikleri ve eğitimi
11 Antrenmanda dikkat edilmesi gerekenleri ve antrenman önerileri
12 Çocuk antrenman periyotlaması
13 Çocuk müsabakaları
14 Çocuklarda yetenek seçimi
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları “Çocuk ve Spor” Muratlı S. (1997) “Çocuklarda Motor Gelişim ve Dönemleri” Özer D.S., Özer K.(1998) “Okulöncesi ve İlkokullarda hareket gelişimi ve Spor” Mengütay S. (1999) “Growt Naturation and Physical Activity” Malina, Robert M; Cloude Bouchard (1991). “Gelişim Ve Öğrenme.” Bacanlı H.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,96
Dersin AKTS Kredisi 5