Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Seç. Alan Bilgisi II (Rekreasyon ve Çevre) | REK 446 | 8 | 2 + 1 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SEDAT UYSAL |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. SEDAT UYSAL, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Rekreasyon ve çevre ilişkisinin olumlu ve olumsuz yönlerinin açıklanması |
Dersin İçeriği | Rekreasyon ve çevre ilişkisini anlatmak |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Ekoloji, çevre ve rekreasyon hakkında bilgi verir | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Çevre, ekoloji ve rekreasyon ilişkisini anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Rekreasyon programlarında ve çevre eğitimi verir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
4 | Rekreasyonun çevreye olumlu katkılarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Sınav , Sözlü Sınav, |
5 | Rekreasyonun çevreye zararlarını anlatır | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, |
6 | Rekreatif programlara ilişkin çevresel sorunlara duyarlı program geliştirir | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kavramsal ve kuramsal olarak rekreasyonun tanımı ve zaman kullanımı | |
2 | Ekoloji ve çevre | |
3 | Dünyada rekreasyon ve çevre hakkı (çevre deklerasyonu, İnsan hakları evrensel bildirgesi, Çocuk hakları sözleşmesi, Rio deklorasyonu, Stockholm deklorasyonu, Tirol deklerasyonu | |
4 | Türkiye de rekreasyon ve çevre hakkı | |
5 | Rekreasyonun çevreye olumlu katkıları | |
6 | Rekreasyonun çevreye zararları | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Çevre, ekoloji ve rekreasyon ilişkisi | |
9 | Rekreasyon programlarında çevre eğitimi | |
10 | Turizmde talebi karşılayan faktörler | |
11 | Turizmin sosyal ve kültürel etkileri | |
12 | Milli parklar, tabiat parkları, tabiat koruma alanları, tabiat anıtları, özel çevre koruma alanları | |
13 | Doğa sporları çevre ve rekreasyon | |
14 | Rekreatif örnek programlara ilişkin çevresel sorunlar (Dağcılık ve tırmanma, hiking ve terekking) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 1 | 15 | 15 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |