Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Herkes İçin Spor ve Fiziksel Uygunluk | REK 207 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÇETİN YAMAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. HASAN NEDİM ÇETİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sağlıklı bir toplum için sporun toplumda yaygınlaştırılması, fırsat eşitliğinin sağlanması ve fiziksel uygunluk kavramlarının öğrencilere aktarılmasıdır. |
Dersin İçeriği | Çocuklar, yetişkinler ve yaşlılar için sağlıklı yaşamın öneminin kavratılması, düzenli spor yapma alışkanlıklarının edinilmesi anlatılacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Hareket etmenin insan hayatı için önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
2 | Herkes için sporun gelişim sürecini basamaklar. | Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
3 | Egzersizin fizyolojik faydalarını açıklar. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav , |
4 | Egzersizin psikolojik faydalarını açıklar. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
5 | Herkes için örnek egzersiz programları hazırlar ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Sporun eğitim sürecindeki önemini açıklar. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ülkemizde sporun toplumda yaygınlaştırılması ve fırsat eşitliği | |
2 | Çocuklar ve gençlerde spor | |
3 | Solunum ve beden duruşu | |
4 | Ayak rahatsızlıkları ve sonuçları | |
5 | Okul sporları | |
6 | Kadın ve ilerlemiş yaşlarda spor | |
7 | ARA SINAV | |
8 | Hormon, solunum, metabolizma ve beslenme | |
9 | Kan, dolaşım sistemi ve kalp | |
10 | Sağlık-spor ilişkisi genel bakış | |
11 | Spora katılım yaşları | |
12 | Branşlara yatkınlık ve fiziksek uygunluk testleri | |
13 | Spora yeni başlayanlarda performans oluşumu | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ÇETİN H. N. "Nerede, Niçin, Nasıl Spor Yapılır?", Hakan Basım Yayın Dağıtım, 2012. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 35 |
1. Kısa Sınav | 17 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
2. Kısa Sınav | 18 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 135 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |