Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Halkla İlişkiler ILB 635 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü NURAY YILMAZ SERT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Dijital iletişim alanında yaşanan gelişmeler hem birçok halkla ilişkiler uygulamasının yeni iletişim ortamlarına taşınmasına hem de halkla ilişkilerde yeni uygulama alanlarının ortaya çıkmasına yol açmıştır. Bu ders, dijital halkla ilişkiler kavram ve araçlarına ilişkin farklı yaklaşımları bir arada görmeyi ve kavrama bütünlüklü bir bakış açısı sağlamayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini; hedef kamularla etkileşimli iletişimi sağlayan kurumsal blogları oluşturmak ve sürdürmek, medya ilişkileri sürecinde online haber bültenlerinin hızı ve etkililiğinden yararlanmak; arama motoru optimizasyonunu oluşturarak kuruluşun görünürlüğünü geliştirmesini sağlamak; kurumsal web siteleri aracılığıyla hem sosyal paydaşlarla hem de medyayla ilişkilerinde kontrollü bir kanal oluşturmak; hedef kamuların ürün ve hizmetlerle ilgili görüş ve düşüncelerini sosyal medya ortamlarında izlemek ve yönetmek; online ortamlarda bilgi, düşünce, deneyim ve duygularını paylaşmak üzere, ortak ilgi alanları etrafında toplanan insanların ve grupların oluşturdukları online toplulukların ürettikleri içerikleri izlemek ve yönetmek; kurumun ürün ve markalarının, kurumsal kimliğinin dijital dünyadaki itibarının doğru şekilde yönetimini sağlamak; kuruluşların yaşadıkları krizlerin geleneksel kitle iletişim araçlarının yanı sıra online ortamlarda da yönetilmesini sağlamak ve diğer dijital halkla ilişkiler ortam ve araçlarını kullanmayı olanaklı kılmak gibi konular oluşturmaktadır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla ilişkiler alanındaki yeni yaklaşımları öğrenmek Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
2 Dijital teknolojilerdeki gelişmelerin alana etkisini öğrenmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
3 Dijital halkla ilişkilerin kapsam ve içeriğini anlamak Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
4 Dijital iletişim teknolojilerinin alana ilişkin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
5 Dijital halkla ilişkilerin temel kavramlarını anlayabilmek ve tanımlayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
6 Dijital halkla ilişkilere ilişkin strateji ve uygulamaları kampanyalarda uygulayabilmek Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital İletişim ve Yeni Medya Kavramı
2 Dijital Halkla İlişkilere Giriş
3 Kurumsal Bloglar
4 Onlıne Haber Bültenleri
5 Arama Motoru Optimizasyonu
6 Kurumsal Web Siteleri
7 Ara Sınav
8 Sosyal Medya Yönetimi
9 Online Topluluklarla İlişkiler
10 Online İtibar Yönetimi
11 Online Kriz Yönetimi
12 Dijital Halkla İlişkilerin Diğer Araçları 1
13 Dijital Halkla İlişkilerin Diğer Araçları 2
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Holtz, S. (2002). Public Relations on the Net. 2nd edition, New York: American Management Association.

Sayımer, İ. (2008). Sanal Ortamda Halkla İlişkiler, 1.bs, İstanbul: Beta Yayınları.

Phillips, D. & Young, P. (2009). Online Public Relations: A pratical
guide to developing an online strategy in the world of social media. 2nd Edition. Kogan Page Ltd.

Wilcox, D. L. & Cameron, G. T. (2009). Public Relations: Strategies
and Tactics. 9th ed. Pearson Education, Inc.

Scott, D.M. (2010). The New Rules of Marketing & PR: How to Use Social Media, Blogs, News Releases, Online Video, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly. Hoboken, New Jersey: Wiley & Sons, Inc.

Özel, A. & Yılmaz Sert, N. (2015). Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları İstanbul: Derin Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6