Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Halkla İlişkiler ve Reklamcılıkta Kritik Yönetim Stratejileri ILB 608 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü NURAY YILMAZ SERT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Gerek halkla ilişkilerde gerek reklamcılıkta stratejik bir yaklaşım kurum ve markalarının bilinirliğini artırarak, imaj ve itibarlarını yükselterek rekabet avantajı sağlamakta ve gelecek için değer yaratmaktadır. Genel olarak stratejik iletişim yönetimi olarakta adlandırılabilecek bu ders, halkla ilişkiler ve reklamcılıkta yönetim stratejilerinin önemini, kapsam ve içeriğini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriğini; stratejik yönetime ilişkin temel kavram ve tanımlar ayrıca halkla ilişkiler ve reklamcılıkta stratejik yönetim biçimleri oluşturmaktadır. İçerik çeşitli uygulamalardan örneklendirmelerle zenginleştirilmektedir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Stratejik yönetimin önemini kavrar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Sözlü Sınav,
2 Stratejik yönetimle ilgili temel kavramlara hakim olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
3 Stratejik yönetime ilişkin çalışmalar hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Sınav , Ödev,
4 Halkla ilişkiler ve reklamcılıkta stratejik planlamayı öğrenir
5 Stratejik yönetim taktiklerini uygulayabilir
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Strateji kavramı
2 Stratejik yönetim ve stratejik yönetim sürecinin (stratejik planlama) aşamaları
3 Stratejik yönetim araçları 1
4 Stratejik yönetim araçları 2
5 Stratejik yönetim teorileri 1
6 Stratejik yönetim teorileri 2
7 Ara Sınav
8 Stratejik yönetimde karar alama
9 Stratejik halkla ilişkiler yönetimi
10 Stratejik reklam yönetimi
11 Stratejik halkla ilişkiler uygulamaları
12 Stratejik reklam uygulamaları
13 Stratejik yönetimde medya
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Austin, E. W. & Pinkleton, B. E. (2006). Strategic public relations management : planning and managing effective communication programs. Lawrence Erlbaum Associates, Inc., Publishers.
Göksel, A. B. (2014). Stratejik Halkla İlişkiler Yönetimi. İstanbul: Nobel Akademik Yayıncılık.
Özdemir Yaylacı, G. (). Reklamda Stratejilerle Yönetim. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
Özkan, A.(2009). Halkla İlişkiler Yönetimi. İstanbul Ticaret Odası Yayınları.
Smith, R. (2004). Strategic Planning for Public Relations. Routledge
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Ödev 60
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 15 15
Ödev 1 15 15
Final 1 15 15
Kısa Sınav 1 10 10
Sözlü Sınav 1 10 10
Toplam İş Yükü 161
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,44
Dersin AKTS Kredisi 6