Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Medya, Siyasal İletişim ve Paradigmalar ILB 606 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi EKMEL GEÇER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Siyasal iletişimle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları incelemek.
Siyasal iletişimi hem geleneksel hem de eleştirel bir perspektif içerisinde çözümlemek.
Siyasal iletişimin politik meşruiyeti sağlamadaki rolünü ortaya koymak.
Politik söylem üzerinde medya etkilerini çözümlemek.
Siyasal iletişimdeki uzmanlaşmanın siyasal kampanyalar, siyasal pazarlama, siyasal reklamlar üzerinde ne gibi değişiklikler yarattığını ortaya koymak.
Seçmenin oy verme davranışı üzerinde etkili olabilecek unsurları belirlemektir..
Seçim kampanyalarının Görsel Analizi
Dersin İçeriği Siyasal İletişim ve Medya
Siyasal İletişim ve Demokrasi
Poltik Söylem ve Toplumsal Kutuplaşma
Siyasal Kampanyalar ve Sorunları
Siyasal İletişim Kampanyasının Süreçleri
Seçmen ve Siyasal İletişim
Siyasal İletişim ve Dİn
Seçim Kampanyalarında Amerikanlaşma
Seçim kampanyalarının Görsel Analizi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Siyasal iletişimle ilgili kavramları ve kuramsal yaklaşımları inceleler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
2 Siyasal iletişimin politik meşruiyeti sağlamadaki rolünü ortaya koyar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
3 Seçim kampanyalarının Görsel Analizinini yapabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
4 Siyasal iletişimdeki uzmanlaşmanın siyasal kampanyalar, siyasal reklamlar üzerinde ne gibi değişiklikler yarattığını ortaya koyar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
5 Seçmenin oy verme davranışı üzerinde etkili olabilecek unsurları analiz edebilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav , Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Siyasal iletişimi tanımlama biçimleri. Siyaset ve iletişim arasındaki ilişkiler.
2 Siyasal iletişimin temel aktörleri. Siyasal iletişimin rol ve fonksiyonları
3 Politik meşruiyetin sağlanmasında siyasal iletişimin rolü. Siyasal iletişim ve siyasetin bilimselleşmesi arasındaki ilişkiler.
4 Bir siyasal iletişim biçimi olarak retorik ve retorik türleri
5 Siyasal kampanyaların işlevleri, Türkiye´de seçim kampanyaları ve profesyonelleşme süreci. Siyasetin gösterileşmesi
6 Siyasetin gösterileşmesi ve Pop-lider İmajı
7 Sunumlar
8 Siyasal İletişim Kampanyaları ve Amerikanlaşma.
9 Bir Siyasal İletişim Öğesi Olarak Din ve Dini Kültür
10 AB ve Amerika’da Seçim Kampanyaları
11 Seçim kampanyaları ve Görsel Analiz
12 Siyasal gündem ve siyasal gündemi etkileyen unsurlar
13 Bir Seçim Kampanyası Oluşturmak
14 Final
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Ekmel Gecer, Türkiye Medyasını Anlamak, Kolektif Kitap, 2013.
Heywood, A. (2006). Siyaset, Özipek, B.B. ve ark. (çev.), Liberte Yayınları, Ankara, Siyaset Nedir?, 1-15. Tokgöz, O. (1986). "Siyasal İletişim", Atauz, S. (der.), Türkiye´de Sosyal Bilim Araştırmalarının Gelişimi içinde, Türk Sosyal Bilimler Derneği, Olgaç Matbaası, Ankara, 97-116. Wolton, D. (1991). "Siyasal İletişim: Bir Model Yaratmak", Birikim Sayı 30, 51-58. Aziz, A. (2007). Siyasal İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, Siyasal İletişimin Olgu ve Süreci, 3-7.

Gurevitch, M. ve Blumler, G. (2002). "Siyasal İletişim Sistemleri ve Demokratik Değerler", İrvan, S. (der.), Medya Kültür Siyaset içinde, Alp Yayınevi, Ankara, 263-291. Wolton, D. (1991). "Siyasal İletişim: Bir Model Yaratmak", Birikim, Sayı 30, 51-58. Aziz, A. (2007). Siyasal iletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, Siyasal İletişim Aktörleri, 21-37.

Köker, E. (2005). Kitapta Kurutulmuş Çiçekler ya da Sözlü Kültür Üzerine Düşünmek, Dipnot Yayınları, Ankara, Retorik, 158-174. Polat, V. (2008). Politik Konuşma ve Politik Söylenme, Derin Yayınları, İstanbul, Politik Konuşma, Platon ve Aristoteles, 70-96
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İletişim bilimlerinin çeşitli alanlarında doktora düzeyinde kuramsal bilgi ve donanıma sahip olmak. X
2 Alanla ilgili güncel çalışmaları, gelişme ve yenilikleri takip edebilmek. X
3 Alandaki ampirik ve teorik çalışmaları analiz edebilmek ve tartışabilmek. X
4 İletişim bilimlerine ilişkin hem teorik hem uygulamalı bir araştırmayı yürütebilecek donanıma sahip olmak. X
5 Ulusal ve uluslararası düzeyde bilgiye erişme, araştırma yapabilme, veri toplama ve bu verileri çözümleyip yorumlayabilmek yetisine sahip olmak. X
6 Farklı disiplinlerle etkileşim kurabilmek ve disiplinlerarası çalışmalar üretebilme becerisi geliştirmek. X
7 Ulusal ve uluslararası düzeyde yayın yapabilmek ve literatüre katkı sağlayabilmek. X
8 Tüm bu çalışmalar süresince etik sorumlulukların bilincinde olmak ve buna uygun davranmak. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 127
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,08
Dersin AKTS Kredisi 6